CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU

La carta de compromís educatiu del centre neix al 2011 amb l’aprovació del Consell Escolar i pretén ser un document conjunt entre escola i famílies, conscients que l’educació d’infants i joves implica una acció conjunta.

La nostra carta comporta implica els següents compromisos:

• Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne o alumna.
  • Donar informació a la família sobre el caràcter propi del centre, les normes de funcionament, l’organització, la metodologia, els criteris d’avaluació, els criteris d’atenció a la diversitat, els serveis que s’ofereixen i les activitats escolars i extraescolars.
  • Respectar les conviccions de la família en el marc de la normativa.
  • Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
  • Informar regularment, i per escrit, a la família sobre l’evolució acadèmica i personal de l’alumne/a, amb els resultats i les valoracions de les avaluacions, segons el que estableix la normativa.
  • Mantenir, com a mínim una entrevista durant cada curs escolar, i sempre que l’escola o la família ho consideri necessari.
  • Atendre en un termini raonable les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família facilitant, en la mesura possible, la conciliació de l’horari laboral de la família amb l’horari lectiu del centre i de cada mestre/a.
  • Comunicar a la família les faltes de puntualitat, d’assistència no justificades, i les incidències que es produeixin segons el que està establert a la Comissió de Convivència.
  • Garantir la discreció total en l’ús de la informació de la família a fi de protegir la intimitat dels alumnes i les seves famílies.
  • Assessorar en les tasques que cal fer fora de l’horari lectiu.
  • Oferir una educació que estimuli les capacitats, competències i habilitats dels alumnes, que sigui adient als ritmes d’aprenentatge i que fomenti l’esforç i el rendiment.
  • Valorar, de manera objectiva, d’acord amb els criteris establerts pel centre, el rendiment acadèmic de l’alumne/a.
  • Informar a la família quan el seu fill/a no faci les tasques encomanades pels mestres segons el que està establert a la Comissió de Convivència.
  • Adoptar les mesures educatives adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna, amb els recursos disponibles i mantenir-ne informada la família tot donant l’assessorament pedagògic que estigui a l’abast de l’escola.
  • Revisar anualment el contingut de la carta escoltades les aportacions fetes per les famílies i el personal docent.