el nom de l’escola

imagen1Buscàvem un nom que vinculés l’escola amb el seu entorn, que sonés bé, que ens definís… El nom d’un topònim, d’una planta autòctona, algun element relacionat amb el mar, amb les flors, amb les rieres, amb l’art, amb els nens i nenes…

els alocs

L’aloc, de nom científic Vitex agnus-castus, és un arbust caducifoli d’alçària compresa entre els 1 i 3m que es caracteritza per tenir les fulles oposades, llargament peciolades i palmades; les flors, d’un blau lilós, es reuneixen en llargues i estretes espigues molt flairoses i vistoses a l’estiu; el fruit és petit, esfèric i de color negre.

Té múltiples usos i virtuts medicinals.

Tradicionalment havia estat usat per la pagesia per consolidar les motes de terra així com per fer estris de vímet i foragitar els polls del bestiar.

A Catalunya viu associat als marges de les rieres, torrents i rambles del litoral silícic, i és al Maresme on es troba més ben representat.

Malauradament, passejant per les nostres rieres es pot comprovar que cada cop és més difícil trobar-ne.

saber-ne més

el logotip de l’escola

per què aquests colors?logo

Cada color simbolitza o l’aloc pròpiament o bé allò que li dóna vida

El groc fa referència al sol, gràcies al qual l’aloc fa la fotosíntesis; el blau fa referència a l’aigua, que el rega i dóna lloc a un dels seus principals ecosistemes, la riera; el verd i el blau lilós simbolitzen la tija, les fulles i la flor respectivament, els tres elements bàsics d’aquest arbust.

El vermell de les lletres és simplement per complementar estèticament el conjunt.

per què aquesta forma i aquesta composició?

L’espiral representa la història particular de cadascun dels elements comentats anteriorment, que al mateix temps s’entrecreuen entre ells representant així els lligams i les relacions que hi ha entre aquests elements.

Aquesta composició, però, permet una segona lectura:

Cada espiral representa un individu (infant de l’escola), per això els espirals són de mides diferents, per representar diferents edats. En aquesta lectura els colors passen a fer referència a la cultura i caràcter particular de cada individu, que igual que l’aloc, el sol i l’aigua, també es relacionen entre ells i creen lligams (en aquest cas socials).

per qué aquesta tècnica?

S’ha emprat la tècnica dels colors de fusta perquè és una tècnica molt propera a qualsevol infant.