“L’educació no només enriqueix la cultura: és la primera condició per a la llibertat, la democràcia i el desenvolupament sostenible.”

Kofi Annan

Com és que plorem quan tallem cebes?

A l’aula de 3r va sorgir aquesta pregunta tan interessant i que ningú de la classe coneixia la resposta. Aleshores vam creure que hi podíem donar resposta mitjançant un projecte al seu voltant.
Per començar, vam agrupar-nos per fer una maqueta amb les nostres… Llegeix més»

Berenar de tardor!

Ja ha arribat la tardor
vestida de groc i marró,
cauen branques, cauen fulles
que després trepitgem tots.
Ja ha marxat la calor,
vent i pluja se l’han endut,
nits més llargues, més silenci,
flaires que recordem tots.
La natura ens durà
pomes i raïm del bo,
molts bolets, també castanyes
que ens agraden molt a… Llegeix més»

Imitem a l’Andy Warhol

Ja fa uns dies que els nens i nenes de 3r estem coneixent l’obra de l’Andy Warhol. En una d’aquestes sessions vam intentar posar-nos en la seva pell per representar els objectes quotidians com feia ell.
Mireu les fotos a la galeria!

Ens visita la mare de la Martina

Els nens i nenes de 4t estem coneixent l’obra de l’Andy Warhol. En una d’aquestes sessions, la mare de la Martina ha vingut a l’aula per explicar-nos més coses sobre la seva vida i la seva forma d’entendre l’art.
Us deixem unes imatges d’aquell dia a… Llegeix més»

Sortida de la tardor per Collserola

Com l’any passat, la sortida de la tardor de primària l’hem fet a la Serra de Collserola. És un espai natural que tenim a prop i sovint no gaire conegut pels nens i nenes.
La ruta l’hem començant al Coll de Can Cuiàs i en direcció cap a la Font… Llegeix més»

Per Tots Sants…castanyes!

Quan s’acosta el dia de Tots Sants, a l’escola celebrem una de les festes populars més tradicionals: la castanyada!
Aquest any, les castanyeres de 6è ens han deixat bocabadats amb la seva actuació musical i, per poder ballar tots junts, ens han ensenyat els pasos… Llegeix més»

Què es pot fer amb escuma d’afaitar?

“El llenguatge dels gargots ha de ser apreciat perquè és ja, en sí, un llenguatge. Són paraules i frases que els infants pronuncien de manera primerenca sobre un paper ”
Alfredo Hoyuelos
Ja fa uns dies vau trobar la pregunta a la pissarreta:
QUÈ ES POT FER AMB… Llegeix més»

Com es fa l’aigua?

Sovint no ens n’adonem i utilitzem incorrectament l’aigua, aquest bé tan preuat però tan delicat. Aquest és el punt d’inici d’aquest projecte on, la Nara, en un moment donat va preguntar: Com es fa l’aigua?
Va ser en aquest precís instant, que ens vam posar a… Llegeix més»

MOMENTS…

A l’escola tenim moments per a tot: al matí compartim una estona curta amb les famílies… i quan ens acomiadem de vosaltres al matí hi ha moments de contes, de pius, d’enfilar boles, de posar pinces, de crear, de pintar, de cantar… també dinem i… Llegeix més»

“Per l’educació de persones lliures i responsables en una societat que respecti els drets i llibertats fonamentals”

[…] Diu la UNESCO que l’educació ha de capacitar els infants i adolescents per portar vides amb sentit i dignitat, i preparar-los per a la responsabilitat de l’home/dona lliure; i que, per a això, ha d’incloure desenvolupar el pensament crític i el debat independent per… Llegeix més»

Començant un camí junts!

Ja han passat alguns dies des d’aquell primer dia. Encara no hi érem tots, i només ens trobàvem una estona. Poc a poc l’estona s’ha anat fent més llarga i cada cop érem més nens i nenes compartint un espai i un temps.
Ens estem coneixent,… Llegeix més»