DESCOBRIM EL NOM DELS ARBRES DEL PATI

ARRAN DEL TREBALL SOBRE LA TARDOR, A LA CLASSE DE LA YAYOI KUSAMA ENS HEM ADONAT QUE TOTES LES FULLES DELS ARBRES NO SÓN IGUALS.

ESTEM ESBRINANT COM ES DIUEN ELS ARBRES QUE TENIM AL PATI. JA SABEM QUE UN ÉS EL POLLANCRE PERQUÈ HO HEM COMPROVAT AMB LES GUIES DE LA BIBLIOTECA, PERÒ NO ESTEM SEGURS DE QUIN ÉS L’ALTRE. ENS VOLEU AJUDAR?

DESCOBRIM LA CANTÀNIA A 5è

Aquestes setmanes a música, amb els grups de 5è, hem descobert el projecte de la Cantània 2024. Ho hem engegat fent d’exploradors/es, a partir d’un joc de pistes i un scape room per poder desxifrar les pistes i omplir el nostre bitllet/tiquet de sortida per començar el camí.

A poc a poc, anirem descobrint més informacions, les cançons, entre d’altres.

Us anirem informant, estigueu alerta!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones

Des del Departament d’Educació, a propòsit del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones, mostrem el rebuig vers la violència que colpeja dones, infants i adolescents i manifestem la necessitat de donar una resposta a la violència estructural que són les violències masclistes. Visibilitzem les violències masclistes en l’àmbit educatiu. Previnguem-les!

Ombres i perspectiva

Les i els alumnes de 6è A estem descobrint que la geometria està a tot arreu. Després de classificar diferents objectes portats de casa, hem baixat al pati i hem experimentat que quan projectem l’ombra d’una figura, quan passen pocs minuts l’ombra es va movent. Tot i que sembla que el sol es mogui, sabem que la raó que ho explica és que la Terra va rotant o girant. Hem vist que les ombres sempre estan oposades a la direcció que observem el sol. Per tant, ens hem preguntat si tot el que observem només té un punt de vista. Per poder-ho comprovar, hem construït diferents figures 3D amb polydrons i els hem dibuixat des de diferents perspectives. Això ens ha permet veure que realment despèn d’on les observis el dibuix canvia i és diferent. És un concepte que s’exten a diferents àmbits o a entendre què vol dir ” tenir diferents punts de vista”. La geometria està sent tot un descobriment!!

 

 

PSICOMOTRICITAT

A psicomotricitat, amb l’alumnat de multigrau de Warhol i Mondrian, hem treballat els artistes de la seva classe. Primerament, hem presentat un quadre de l’artista i hem fet preguntes com: Sabeu qui ha pintat aquest quadre? Quines formes podem veure al quadre? Quins colors apareixen?, etc. Després, hem proposat a l’alumnat que, a través del seu cos, representessin aquell quadre. Ells i elles han pensat com ho podien fer i ho han representat. El grup de Warhol, també ho ha fet mitjançant un mural imitant el quadre del seu artista, però sempre utilitzant la seva creativitat i fent-ho a la seva manera. Ha estat una activitat molt motivadora en la qual l’alumnat ha après sobre l’artista de la seva classe i  ha gaudit de l’expressió corporal.

PINTEM FORMIGUETES!

HOLA FAMÍLIES

US ENRECORDEU DEL FORMIGUER QUE VAU CREAR A LA REUNIÓ DE FAMÍLIES? DONCS HEM TRIGAT UNS DIES EN PINTAR LES FORMIGUES PERQUÈ NO SABÍEM QUINES PARTS TENIEN, NI QUANTES POTES… PER APRENDRE-HO VAM REALITZAR UN PUZZLE CONJUNT I VAM APRENDRE ELS NOMS DE CADA PART! FINS I TOT ENS HEM ATREVIT A LLEGIR EN GRUPS PARAULES COM: ANTENA, CAP, TÒRAX I ABDOMEN.

SABEU QUANTES POTES TENEN? NOSALTRES JA HO HEM DESCOBERT!

ENS HA QUEDAT UN MURAL MOLT BONIC I EL MÉS IMPORTANT… HEM APRÈS MOLT!!!!