JORNADES LITERÀRIES

 

Ja tenim ben a prop les Jornades Literàries Vol. II del Machado!

Passarem 3 dies, de dimecres 24 a divendres 26 d’abril, envoltats de tot el què té a veure amb el món literari i rebrem visites d’autors i autores coneguts a nivell nacional i internacional.

Aquest any tindrem el privilegi de comptar de nou amb la Lola Casas (mestra i escriptora), la Noemí Villamuza (Il·lustradora) i la Lara Sánchez (escriptora i il·lustradora).
Com a novetat tindrem el plaer de rebre a la Mercè Bosch, bibliotecària i arxivista jubilada, actualment immersa en la biblioteca de la nostra escola fent tasques de remodelació de manera totalment voluntària, juntament amb algunes famílies del centre.
També vindrà la Coral Consegal, actriu de teatre mataronina, ha dirigit els pastorets de Mataró convertint-se així en la primera dona en fer-ho en els seus més de 100 anys d’història, entre d’altres papers importants a la Sala Cabanyes.
La Maria Palet també ens visitarà, és il·lustradora, dissenyadora i professora d’arts gràfiques. L’any 2020 va guanyar el premi Miquel Martí i Pol d’il·lustració de poesia. Amb moltes ganes de rebre-la al Machado!
L’Elisabet Pérez torna a l’escola, ja que aquest curs ha col·laborat amb alguna aula a través dels seus tallers. Especialitzada en sexualitat a la infància i en persones amb diversitat funcional. Va rebre el premi al millor treball de final de grau en estudis de gènere a la UB. Autora del conte “Diversitats”.
De manera virtual tindrem el plaer d’entrevistar al Ricardo Alcántara, escriptor uruguaià, autor de grans èxits com: “El pirata Valiente”, “el Joven Guerrero” o “Un Niño muy raro”.
També rebrem “virtualment” al Pato Mena, escriptor i il·lustrador xilè, actualment viu a Barcelona. L’any 2020 obté a Xile el Premi Nacional de Literatura Infantil Marta Brunet i el mateix any és seleccionat de la fundació “Cuatro Gatos” com un dels 25 autors iberoamericans més importants de l’àlbum il·lustrat.

I per últim la Lidia López. Li apassiona el món de la infància i els darrers anys ha aprofundit en l’educació emocional. Autora Del gran secret dels espantamonstres.

Amb aquest fantàstic elenc d’autors i autores, activitats que hem planificat, tallers, padrins lectors, famílies i que explicaran contes a les aules dels seus fills i filles, recomanacions del món literari, etc. I com a cloenda l’activitat del llibre gegant de divendres 26 de 17:00h a 19:00h organitzada per algunes famílies de l’escola, donarem per finalitzades les jornades del 2024.

Esperem gaudir molt d’aquests tres dies!

EL CICLE DE L’AIGUA

Els i les alumnes de 2nA s’estan iniciant en el mètode científic i han fet un experiment per entendre el cicle de l’aigua d’una manera molt més divertida!

Van necessitar una bossa de plàstic hermètica on van dibuixar, a la part superior, el Sol i uns núvols. Seguidament, van posar una mica d’aigua dins la bossa amb una goteta de colorant blau per simular el mar. Per últim, van enganxar les bosses a les finestres de l’aula, on hi toca bastant el sol.

D’aquesta manera han pogut assimilar el procés que segueix l’aigua des que s’evapora i ascendeix en forma de vapor, fins que es condensa en forma de gotetes als núvols i, finalment, cau en forma de precipitació tornant a començar el cicle.

Seguim experimentant!

EL CONTE D’EN SANTI: UNA OPORTUNITAT PER APROPAR LA DIVERSITAT A L’AULA!

AVUI ACABEM LA SETMANA AMB LA PRESENTACIÓ TEATRALITZADA DEL NOU CONTE D’EN SANTI “NO HO PUC EVITAR!” DE LA FUNDACIÓ MARESME. A LUCILA MANCHADO TRACTEM LA DIVERSITAT DES DE LA RIQUESA QUE ENS APORTA CADA PERSONA I SENT CONSCIENTS QUE LA DIVERSITAT ENS NODREIX I FORMA PART DE NOSALTRES COM A ÉSSERS HUMANS. PER ALGUNS DE NOSALTRES, HA SIGUT LA PRIMERA VEGADA QUE CONEIXÍEM A EN SANTI I ELS SEUS COMPANYS/ES DE CLASSE I NO HEM PERDUT DETALL! HA SIGUT UN GRAN REGAL!

ENS HA AGRADAT MOLT HAVER POGUT GAUDIR D’AQUESTA HISTÒRIA, PODER PINTAR UNS DIBUIXOS D’EN SANTI ABANS DE SANT JORDI I DESPRÉS ESMORZAR I JUGAR UNA BONA ESTONA AL PARC!

HA ESTAT UN MATÍ FANTÀSTIC JUNT AMB LA RESTA D’INFANTS D’EDUCACIÓ INFANTIL DEL MACHADO!

 

 

INVESTIGACIÓ AMB PERSPECTIVA DE GÈNERE

A WARHOL ESTEM INVESTIGANT UNA HIPÒTESI QUE ALGUNS INFANTS VAN FORMULAR SETMANES ENRERE: LES NOSTRES MAMES NO TREBALLEN O HO FAN POC, PER AIXÒ ENS PODEN VENIR A AJUDAR A FER COSES A L’ESCOLA. TOTS ELS PAPES TREBALLEN MOLT, PER AIXÒ NO PODEN VENIR A L’ESCOLA. COM ÉS VIST SOCIALMENT EL ROL DE MARE I EL ROL DE PARE? ELS INFANTS REPRODUEIXEN LES IDEES QUE LA SOCIETAT ELS TRANSMET A TRAVÉS D’ESTEREOTIPS DE GÈNERE. A LES NOSTRES MANS HI ÉS L’OPCIÓ DE FER REFLEXIONAR ELS INFANTS SOBRE LA REALITAT.  SÓN PROU CONEIXEDORS DE LES FEINES QUE DESENVOLUPEN LES SEVES MARES I PARES I DEL TEMPS QUE HI DEDIQUEN? ELS HI EXPLIQUEU QUÈ FEU QUAN ELLS I ELLES ESTAN A L’ESCOLA? A WARHOL CADA INFANT JA SAP DE QUÈ TREBALLA LA MARE, EL PARE I LES HORES QUE HI INVERTEIXEN. ARA ESTEM FENT SUMES PER SABER SI ÉS CERT QUE ELS PAPES TREBALLEN MÉS QUE LES MAMES… JA US INFORMAREM DEL RESULTAT!

VISITA JARDÍ CAN BOET

Benvolguts/des,

avui ha estat un dia especial!

Referent al nou context: “Què ens ofereix la Terra?”, hem fet una sortida a un lloc de la nostra ciutat que sempre hem vist però mai ens havíem parat a pensar què hi havia a dins: El Jardí de Can Boet.

L’objectiu de la sortida era conèixer les plantes remeieres que podem trobar per la nostra zona (Mediterrani) i elaborar un remei que ens ajudi en el nostre dia a dia, i així ho hem fet!

Hem visitat el jardí i, per grups, hem buscat i descobert plantes que no coneixíem i d’altres que hem reconegut, hem aprés que les plantes aromàtiques tenen aquesta olor per defensar-se dels “depredadors hervívors”, hem agafat un trocet d’algunes i, finalment, hem pujat al laboratori a elaborar el remei, que concretament és un remei per a feridetes i/o picades de mosquits, abelles…

La veritat que fer de cièntifics i de biòlegs ambientals ens ha encantat 😀

Continuem descobrint que ens aporta el nostre planeta i per què és tan important tenir cura d’ell.

SABEU QUANTS ENVASOS I PLÀSTICS GENEREM EN TOTA L’ESCOLA EN UN DIA?

 

A  1rA estem immersos en el tema del reciclatge. A partir d’un taller sobre residus marins que vam fer a l’escola, comencem a ser conscients de la quantitat de deixalles que van a parar al mar i les seves conseqüències. Tot plegat ens ha portat a preguntar-nos: quants envasos i plàstics generem en tots l’escola en un dia? què podem fer per millorar la situació?

Així doncs, el primer que hem fet és anar a totes les aules a recollir les deixalles de les papereres grogues, comptar-les i classificar-les segons el tipus.

Aquí teniu una fotografia representativa del què hem recollit.

SORTIDA DE 3rA AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA

El passat divendres les i els alumnes de 3rA van realitzar una sortida al Museu d’Història de Catalunya, on els va convidar a obrir de nou una altra via dins del nostre context del pas del temps. L’activitat escollida va ser: ” Del sílex al xip” una activitat que ens va permetre fer un viatge en el temps tractant-se d’ una proposta molt enriquidora on els infants van  poder gaudir molt. On conjuntament amb les seves preguntes i aportacions van exprimir al màxim l’activitat. Ens ha permès conèixer les diferents etapes de la història i poder investigar molt més sobre el tema. SEGUIM!