Dimarts, 28 d’abril de 2015

Primera trobada de formació de formadors en horts socials ecològics a Manresa

El 16 d’abril, va tenir lloc a l’Escola Agrària de Manresa la primera trobada de formació de formadors en horts socials ecològics a Catalunya, que va posar de manifest la important funció que poden assolir els horts socials ecològics, tant econòmicament com anímica, per a persones víctimes de la crisi com ara aturats de llarga durada, joves sense inserció laboral o immigrants amb pocs recursos.

De la mà de nombroses entitats implicades en horts socials (Humana Fundación Pueblo a Pueblo, cooperativa Tarpuna, Dynamis, Càritas Terrassa i els ajuntaments de Premià de Dalt i de Terrassa), es van donar a conèixer diferents projectes agrosocials ja en marxa en el territori, que van aportar la seva experiència i el seu punt de vista social, innovador, estratègic i impulsor.

Les ponències van ser seguides per més de 50 persones. Tot seguit, les persones assistents van poder participar activament en una taula rodona, on es van recollir les seves necessitats formatives tant des del punt de vista tècnic com social i també legislatiu.

Aquesta jornada s’emmarca en el projecte europeu Erasmus+ Eco-motive, en què participa l’Escola Agrària de Manresa juntament amb socis (una universitat, un centre formatiu per a persones amb especials dificultats d’aprenentatge i diversos ajuntaments) d’altres tres països: Hongria, Romania i Gran Bretanya. El projecte es fixa com a objectiu d’elaborar eines de formació de formadors en producció ecològica a petita escala, en els àmbits següents: fructicultura, horticultura, ramaderia de petits animals i comercialització.

Una segona trobada és prevista al final del projecte Ecomotive per conèixer els materials que s’hagin elaborat.

Dimarts, 28 d’abril de 2015