L’Escola Agrària de Manresa visita experiències fora de Catalunya

navarra_2015L’alumnat del cicle formatiu de producció agroecològica de l’Escola Agrària de Manresa ha realitzat el viatge tècnic anual durant els dies 27, 28 i 29 d’octubre per terres aragoneses i navarreses.

El viatge es va iniciar amb una visita a la cooperativa agrària Joaquín Costa de Binèfar, on es van exposar el maneig holístic d’una explotació ramadera ovina i la producció de blat de moro de consum humà no transgènic.

Seguidament l’empresa Guneko d’Olite va explicar la seva experiència en la producció d’ous ecològics en una granja autoconstruïda mitjançant tècniques de bioconstrucció.

A Navarra van conèixer dos projectes de comunitats, Arterra Bizimodu i Lakabe, on van estar allotjats, comunitats que desenvolupen projectes d’autogestió i sobirania alimentària i energètica.

En tornar es va fer una parada a Àger per visitar un exalumne de l’escola que fa deu anys que va iniciar la seva activitat ramadera extensiva ecològica.

Ha estat un viatge intens i enriquidor on s’han tractat temes complementaris a la formació agroecològica de gran interès per l’alumnat.

navarra_2_2015 navarra_3_2015