Qui som

L’Escola Agrària de Manresa és un centre públic del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Treballa amb vocació de formar agricultors/es i transformadors/es que fixin el seu objectiu professional en aconseguir aliments sans, amb baix consum energètic i mínim impacte ambiental, vivint de la terra o activitats derivades.

Oferim un Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Producció Agrària Ecològica i un Cicle Formatiu de Grau Superior en Paisatgisme i Medi Rural perfil professional Agroecologia i Acció Climàtica. Els dos cicles s’imparteixen en la modalitat dual, a través de contractes d’aprenentatge i alta a la seguretat social, que garanteixen una formació integral i molt adaptada a les necessitats del sector i de l’alumnat.

La participació en projectes europeus, finançats a través del fons Erasmus+, evidencia la vocació internacional del centre. Gràcies a ells, l’Escola es posiciona en la recerca de noves tendències alternatives, com l’agricultura regenerativa. Així mateix, i mitjançant projectes de mobilitat internacional, ofereix a l’alumnat beques de formació en centres de treball internacionals de diferents països.

Anualment, l’Escola organitza una àmplia oferta de cursos i jornades amb l’objectiu d’ajudar a la formació del sector professional agroecològic.

A més, tutora joves que es volen iniciar en l’activitat agropecuària i sol·liciten ajudes a la incorporació, dissenyant itineraris formatius personalitzats que garanteixin la viabilitat del projecte i faciliten el relleu generacional tan necessari per al nostre país. S’utilitza la metodologia de mentoria entre professionals per complementar la formació de les persones que s’incorporen.