Publicació de la Guia “Intervenció educativa en l’alumnat amb sordceguesa”

Es tracta d’una Guia Didàctica sobre Educació i Sordceguesa, en la qual la UTS ha estat treballant els últims mesos d’acord al compromís de col·laboració, en aquest sentit establert, entre aquest Centre Nacional d’Innovació i Recerca Educativa i la Direcció d’Educació Ocupació i promoció cultural de l’ONCE.

El propòsit de la Guia és ajudar a comprendre el que significa la sordceguesa i orientar la tasca dels professionals que es veuen involucrats en l’atenció d’alumnes amb sordceguesa i s’han d’enfrontar a la tasca complexa de la seva educació, tasca per a la qual generalmen¬te no han rebut formació.

Part de la caracterització de l’alumnat amb sordceguesa considerant la seva heterogeneïtat, descriu els diferents sistemes de comunicació que poden utilitzar per comunicar-se, assenyala les diferents àrees d’intervenció que han de ser considerades, a més de les curriculars habituals, desenvolupant de forma estructurada, amb el suport de imatges i esquemes, la manera d’intervenir en cadascuna d’elles i proposa recursos i consideracions generals útils per a la tasca docent amb els alumnes amb sordceguesa.

És un material que considerem molt útil i d’interès per a tots aquells involucrats en l’educació dels nens i joves amb sordceguesa pel que a més d’informar-vos de la seva publicació us demanem la vostra col·laboració per a la seva divulgació.