Serveis

Es tracta d’equips multiprofessionals amb els següents serveis:

Unitat de valoració i orientació

  • Valoració, orientació i seguiment de les competències i necessitats especials de l’alumnat amb ceguesa o trastorns greus de la visió.
  • Orientació a l’equip de mestres itinerants per a l’atenció a l’alumnat amb ceguesa o trastorns greus de la visió.
  • Orientació i assessorament a les famílies per facilitar la seva adequació a les necessitats educatives específiques d’aquest alumnat.
  • Treball de col·laboració amb els professionals implicats en el procés educatiu de l’alumnat amb ceguesa o trastorns greus de la visió.
  • Pautes d’observació a l’alumnat amb discapacitat visual severa de l’Equip Psicopedagògic del CREDV-CRE ONCE Barcelona.

Unitat de seguiment escolar

  • Atenció especialitzada a l’alumnat amb ceguesa o trastorns greus de la visió.
  • Valoració i seguiment del desenvolupament educatiu, comunicatiu i social d’aquest alumnat.
  • Treball específic d’orientació i assessorament a les famílies d’aquest alumnat.
  • Informació, orientació i assessorament al professorat per facilitar la seva adequació a les necessitats educatives específiques d’aquest alumnat.

 

El CREDV – CRE ONCE Barcelona també disposa dels serveis específics:

Amb l’objectiu d’oferir recursos de qualitat, el CREDV-CRE ONCE Barcelona disposa dels següents Serveis, tant per als seus professionals com per a l’alumnat atès:

  • SECC (Servei d’Escolaritat Combinada / Compartida). Servei que s’ofereix a tot l’alumnat que cursa estudis obligatoris i que, per necessitats derivades de la seva discapacitat visual, requereix d’uns aprenentatges específics i tècniques instrumentals, de manera intensiva, durant un període de temps determinat.
  • SARDT (Servei d’Adaptació i Recursos Didàctics i Tecnològics). Principalment, aquest Servei té la funció d’elaborar i adaptar els materials didàctics accessibles (llibres de text, apunts, llibres de lectura, etc), que l’alumnat amb discapacitat visual greu precisa per seguir els seus estudis amb normalitat. A més, també s’adapten tota la varietat de proves d’accés (PAU, CFGM, CFGS, etc.) competències bàsiques, avaluacions diagnòstiques, proves de nivell d’idiomes, etc.
  • Servei d’Investigació Didàctica. Coordinat pel Pedagog del CREDV / CRE ONCE Barcelona. La seva funció principal és la recerca, el disseny i l’elaboració de nous materials útils per a l’àmbit educatiu. La seva tasca va dirigida, tant a professionals del CREDV / CRE ONCE Barcelona, com a professionals externs. S’ha col·laborat en les investigacions d’àmbit nacional sobre l’esbarjo inclusiu i la didàctica del Braille.
  • Servei de Formació. Gestiona tota l’oferta de formació interna i externa del CREDV / CRE ONCE Barcelona. La major part de formacions, seminaris i grups de treball que s’organitzen han tingut el corresponent reconeixement per part del Departament d’Ensenyament.
  • Servei TIC. Té com a objectiu principal garantir que l’alumnat amb discapacitat visual pugui accedir amb normalitat a la informació digitalitzada, utilitzant les eines pertinents. Entre les diverses activitats específiques que des d’aquest servei es duen a terme destaquem: xerrades de difusió de l’ús de les tecnologies a l’aula; assessoraments i anàlisi de continguts digitals d’editorials; jornades sobre aplicacions específiques per a l’aprenentatge curricular, en alumnes amb discapacitat visual, etc. També hem de tenir en compte que aquest servei forma part del grup ACCEDO (Accesibilidad Contenidos Educativos Digitales ONCE), d’àmbit nacional i, a més, tenint en compte la transversalitat d’aquesta temàtica, participa directament en gairebé totes les activitats, ja vagin adreçades a l’alumnat, a les famílies, així com al professorat, organitzades pel CREDV / CRE ONCE Barcelona.