Pla de pastoral

Mitjançant l’acció de pastoral pretenem…. educar en valors humans i cristians per al d’ajudar els alumnes a desenvolupar llur personalitat, oferir una educació cristiana en amor a Déu i al proïsme d’acord amb el carisma del nostre fundador Francesc Palau i Quer, tot fent cada matí uns moments de pregària, reflexió i silenci. Tanmateix, motivem l’alumnat per tal que conegui la vida del Pare Palau mitjançant treballs (literaris, d’educació visual i plàstica,…) i a més a més fomentem la solidaritat amb els més pobres i marginats mitjançant campanyes escolars com Campanya del Compartir i col·laborant amb l’ONG Educas amb aportacions mensuals.

lema1617

Calendari d’esmorzars solidaris
14-10-2016 18-11-2016 17-02-2017 17-03-2017 07-04-2017 02-06-2017

1r Trimestre

Santa Teresa de Jesús

• 14 d’octubre de 2016: Eucaristia a la Parròquia Santíssima Trinitat de Sant Carles de la Ràpita.
  • Es realitzaran activitats per recordar la vida de Santa Teresa.

Pare Palau

• 7 de novembre de 2016: Pare Palau (Setmana Palautiana).

Trobades

• 20 d’octubre de 2016: Convivències de 1r d’Eso al Desert de les Palmes amb altres col·legis de la nostra congregació.
  • 26 d’octubre de 2016: Convivències de 2n d’Eso al Desert de les Palmes amb altres col·legis de la nostra congregació.

Advent

• 27 de novembre de 2016: Primer diumenge d’advent.
  • 4 de desembre de 2016: Segon diumenge d’advent.
  • 11 de desembre de 2016: Tercer diumenge d’advent.
  • 18 de desembre de 2016: Quart diumenge d’advent.

Nadal

• Realització de manualitats, dibuixos i redaccions referents al Nadal.
  • Decoració de les classes.
  • Cant de nadales i endevinalles.
  • Representació del naixement de Jesús (1r d’eso).
  • Campanya ONG Educas: dècim de loteria.

2n Trimestre

Celebració del dia escolar de la no violència i la pau

• 30 de gener de 2017.

Celebració del la quaresma

• Activitats per vivenciar aquest període de penitència.
  • Confessió.
  • Eucaristia per cicles.
  • 1 de març de 2017: Dimecres de cendra: paralitúrgies, acte simbòlic de cremar allò que hom desitja fer desaparèixer del món i imposició de la cendra.

3r Trimestre

VII Marxa Palautiana

• El 3 de maig, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO realitzen la VII Marxa Palautinana a l’ermita de la Fontcalda.

Mes de Maria

• Lectura i reflexió personal a partir de les oracions de les flors del Pare Palau dedicades a Maria.
  • Cants al·legòrics a la Verge Maria.
  • Decoració de la capella.
  • Murals relacionats amb el mes de Maria per decorar el col·legi.

Mes de Juny

• Eucaristia de fi de curs.