Alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO del col·legi participa a la V Copa Cangur i queden tercers classificats

El passat dijous 25 de Gener alguns alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO, van desplaçar-se fins a l’I.E.S. Roquetes per tal de participar el la cinquena Copa Cangur.

Aquest concurs té com a objectiu aproximar l’alumnat a la motivació i el gust per les matemàtiques i a la vegada, oferir una tarda diferent per compartir inquietuds amb altres nois i noies amb afinitats comunes.

A més a més, no solament prima el domini en les matemàtiques sinó també l’estratègia d’equip i la coordinació dels membres que el formen, creant per tant un caliu de sinergies i cooperació.

El nostre centre es presentava amb dos grups:

Grup A: Laia Cabré, Guillem Camino i Paula Pérez de 3r d’ESO; Maria Fabregat, Carla Porras i Naia Ventura de 2n  d’ESO i Andrea Rodríguez de 1r d’ESO.

Grup B: Joan David Ganesio, Berta Geira i Juana Adell de 3r d’ESO; Alèxia Brusca, Judit Rodríguez i Júlia Socoró de 2n d’ESO i Vicent Fabregat de 1r d’ESO.

A l’inici del concurs ambdos grups, a diferència d’altres, van adoptar una estratègia conservadora, escollint amb cautela la pregunta jòquer i encarant amb calma i encert els primers problemes entregats. Així, es van situar en la zona alta de la classificació i van mantenir-se allí durant la meitat del concurs, a mesura que passava el temps el cansament i els nervis van fer descendir els nostres equips però els dos grups ens reservaven una sorpresa, ja que guardaven una última carta baix la màniga. En els últims cinc minuts els dos representants dels grups, Guillem (Grup A) i Joan David (Grup B), van entregar més respostes d’alguns problemes fruït que va fer ascendir la seva posició fins aconseguir un tercer lloc per a l’equip del Grup A.

Cal destacar el recolzament incansable dels familiars tan amb el desplaçament fins allí, com amb el suport emocional envers als seus fills i filles, fet que complementa la satisfacció d’aquesta experiència viscuda pel nostre alumnat.

També agraïr a tots els pares, mares, professorat  i alumnat que no hi eren presents però, que a través de les xarxes socials ens arropaven des de la distància.

Gran experiència i enhorabona a tots els participants perquè solament en participar-hi i demostrar qui i com sou, tots i totes sou guanyadors!!

Equips participants i puntuació

Publicado por Institut Roquetes en Jueves, 25 de enero de 2018