TV3 i Catalunya Ràdio

IMG_0034El passat dia 5 d’abril els de 3r d’ESO vam fer una visita guiada a TV3 i Catalunya Ràdio, ja que aquesta setmana farem la revista de l’escola durant el crèdit de síntesi. La visita va començar a TV3, on en la primera part vam veure el consell de redacció, la sala de control d’un plató i les funcions que realitzen. Després vam visitar el plató del canal Esport 3 i tot el funcionament fins a l’últim detall, des del decorats, les càmeres, es cromes, els focus i com es connectava amb la sala de control.
També vam visitar el plató del Telenotícies i el del programa Divendres, on ens van explicar les diferències que hi havia entre ells passant també per la fusteria i el taller, que fabrica els decorats i atrezzo de cada programa.
Un cop va acabar la visita de TV3 ens vam desplaçar amb el TRAM fins a Catalunya Ràdio. Allà també ens van explicar els secrets i interioritats de l’ofici, des de les característiques que ha de tenir un locutori per a fer la ràdio així com les funcions del periodistes, tècnics de so i els redactors de cada secció.
Finalment vam assistir en directe al programa “Popap” de la Mariola Dinarés, on vam veure en primera persona que hi ha darrera d’un programa de ràdio i tot allò que fan els locutors mentre estan fent el programa i que normalment no podem veure com si els escoltéssim des de casa o des del cotxe.
Una experiència nova i molt entretinguda!

Jpeg