Taller escriptura antiga

Els alumnes de 1er d’ESO van anar el passat dimarts al Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet a fer un taller sobre escriptura antiga. En la primera part de la visita els hi van explicar l’origen de l’escriptura i la comunicació escrita, les causes del seu naixement i la seva evolució. Van veure l’escriptura cuneïforme dels sumeris, els jeroglífics egipcis, l’escriptura ibera i el sistema de numeració dels maies.

Un cop vista la presentació, els alumnes van anar al taller a posar en pràctica l’explicació de la monitora. Representar l’any de naixement en números maies, fer dos punts de llibre; un en íber i l’altre en jeroglífics (usant papir, com els egipcis!), i per acabar van escriure com els sumeris en cuneïforme sobre tauletes de fang que es van endur cap a casa.

Mireu les fotos d’aquesta experiència!