Serveis digitals

A l’escola treballem amb dues plataformes digitals.

• Alexia: Plataforma que utilitzem majoritàriament per comunicar-nos amb les famílies mitjançant comunicats i per publicar galeries fotogràfiques de sortides, activitats, festes o colònies de manera més privada. Cada família té un usuari i contrasenya per accedir al seu perfil.
  • Eleven: Es una plataforma educativa multidireccional, integral i universal que utilitzem únicament a Secundària. Eleven permet treballar als alumnes amb els llibres digitals i permet als mestres modificar i afegir recursos digitals propis de cada matèria.

El curs passat vam posar en funcionament la xarxa Nodes, un espai per alumnes i professors. És una xarxa social amb el control, la privacitat i la seguretat necessària. La xarxa està formada bàsicament per:

• El Mur general on qualsevol usuari/ària pot escriure un comentari, o adjuntar una imatge o un vídeo.
  • Els nodes, espais on el usuaris s’agrupen per interessos, aficions, projectes… Cada node té el seu propi mur, un fòrum i un repositori de documents. Alguns exemples de nodes són: Professorat, Club de lectura, comissió TAC, Tutoria educació emocional, Música, Grup-classe 1r, Dibuix, Cinema, Manualitats, etc.

La xarxa permet una veritable comunicació transversal entre l’alumnat de diferents classes, cursos i nivells, agrupant-se atenent a projectes, aficions i interessos.

Pot ser una eina molt útil com a tutoria ja que es pot crear un node per cada tema que es vulgui tractar en profunditat durant un trimestre o tot el curs. Els propis alumnes poden ser els encarregats de gestionar i mantenir el node, afegint-hi contingut cada setmana i obrint converses de reflexió. Si el node es públic, tot el que es publica es replica al mur general, de manera que tot el centre pot veure l’activitat que s’està fent en aquella tutoria.

Aquest curs ens hem unit a Google per Educació.  Google ens ofereix moltes eines útils de comunicació i col·laboració per treballar amb els alumnes amb aplicacions com:

• Gmail (cada alumne té un correu corporatiu de l’escola i gestionat per aquesta)
  • Drive
  • Calendar
  • Docs (Documents, Fulls de càlcul, Presentacions)
  • Sites
  • Hangouts