Menjador escolar

L’ escola disposa d’un servei de menjador amb cuina pròpia.

Funcionem amb dos menjadors: El d’Infantil i el de Primària i Secundària.

menjador5  menjador3

Primària i Secundària s’organitzen en dos torns.

Diàriament s’elabora el menú d’acord a la planificació que es fa  a principi de curs i que es fa arribar als pares. S’atenen també els casos de dieta i en cas de necessitar-ho de règim. Igualment s’atenen les necessitats d’aquells alumnes que per qüestions diferents, no poden menjar determinats aliments.

menjador4

CONTROL DE QUALITAT

La persona responsable de menjador té cura de les normes establertes per al funcionament de menjadors escolars. El personal de menjador fixe té la titulació corresponent i assisteix a les xerrades que es fan organitzades per l’Ajuntament o el Consell Comarcal per tal de mantenir la qualitat del servei.

El dinar es prepara diàriament a l’escola. S’evita ús de menjars pre-cuinats i s’elaboren a l’escola croquetes, bunyols, arrebossats… La carn es serveix al dia. Igualment es dóna prioritat a la cocció en el forn, evitant així l’excés de fregits.

Els menús s’elaboren seguint les directrius donades per la Generalitat de Catalunya i atenent als controls de qualitat del servei de sanitat de l’Ajuntament. A tal efecte, diàriament es registren les temperatures dels aliments tant en la fase d’abans de cuinar com abans de servir els àpats. Diàriament es guarden mostres dels àpats per tal de poder realitzar els controls pertinents.

HORARIS

Els nens i nenes d’Infantil 3 anys van a menjador, acompanyats per la mestra a ¾ d’1. Així, en arribar els companys d’Infantil 4 i 5 anys, ells ja estan atesos per les monitores i han començat a dinar tranquil·lament.

Primària, fins a cinquè, va a dinar en acabar les classes a la 1.

menjador6

Els alumnes de 6è i Secundària vénen a dinar a l’escola de Primària.  Arriben a dinar a 2/4 de 2.

ÚS DEL SERVEI

El menjador es pot utilitzar de forma fixa o en dies concrets.

Es considera fixe quan es comunica a Secretaria que es farà ús del menjador de forma diària per un període mínim d’un mes.

En el cas dels alumnes fixes el cobrament es farà pel banc igual que el rebut de l’escola. Es carreguen els dies lectius que té el mes. Es descompten les sortides, excursions i colònies. Les absències es retornen a partir del segon dia.

En cas d’utilitzar el servei de forma esporàdica cal comprar a Secretaria uns tiquets que s’entregaran en arribar el dia que es vol utilitzar el servei de menjador.

MENÚ DE MENJADOR

Podeu descarregar el menú del menjador cada mes de l’intranet de l’escola.

MENÚS ADAPTATS

De règim, per celíacs, sense porc…

ACTIVITATS DE MIGDIA

El migdia és també un temps de lleure per als més petits. A mida que els nens i nenes van creixent aquests temps cal aprendre a aprofitar-lo.

Els nens i nenes d’Infantil després de dinar van a jugar a la terrassa. Els d’infantil de 3 anys compten amb una monitora i els de 4 i 5 anys amb una altra. Els dies que fa molt de fred van a la classe i ja  quan fa calor es queden al pati. Els dies de pluja veuen una pel•lícula infantil.

Els nens i nenes d’infantil 3 anys que ho necessiten durant el primer trimestre dormen. L’experiència ens diu que a partir del segon trimestre ja són molt pocs els que encara ho necessiten.

El primer cicle de Primària, primer i segon, compta amb una monitora. En acabar de dinar, van al taller on fan diferents activitats lúdiques: juguen, preparen coreografies, fan manuals,… i preparen una obra de teatre  que representen al pati per tota l’escola el dia de sant Jordi. Els dies de pluja veuen també una pel•lícula..

Les monitores acompanyen als nens i nenes a la classe amb el temps suficient per anar al lavabo i rentar-se les mans. Les monitores esperen sempre que arribi la mestra.

Els nens de 3r, 4t i 5è de Primària després de dinar a ¾ de 2 van a classe amb el seu monitor. Compten amb l’ajut del professor, qui els orienta en aprendre a treure profit personal d’aquest temps: poden llegir, dibuixar, avançar feines de classe,… Un quart d’hora abans d’iniciar les classes baixen al pati i es preparen per iniciar les classes de la tarda.

En ocasions concretes els mestres que estan a l’escola poden compartir aquest temps de lleure amb els alumnes. Són moments de comunicació i de relació personal i afectiva tot preparant una feina, avançant un treball, decorant la classe, …

Els alumnes de sisè i de Secundària tenen la seva estona d’oci abans de dinar. A 2/4 de 2 van a dinar a l’escola de Primària, sempre acompanyats pel professor. Després de dinar i de nou a l’edifici de secundària tenen un temps personal per treballar. En cap cas un alumne pot sortir sol de l’escola sense autorització escrita dels pares.