Acompanyament als petits

Des de fa anys una de les nostres fites és treballar la convivència entre petits i grans de l’escola.  Per aquest motiu són diferents els moments en que els grans de secundària  realitzen activitats pels més petits, ja siguin amb infantil o primària.

Des del curs 2014-15 hem iniciat una nova experiència emmarcada dins el que anomenem “Acompanyament als petits”. Es tracta de l’anada i vinguda al poliesportiu entre alumnes dels cursos de 4t i 5è de Primària que acompanyen als petits d’ Infantil 4 i 5 anys.
Aprofitant que les tardes d’educació física van dos cursos fem coincidir els petits amb els més grans de l’edifici d’Enric Granados. Així, d’aquesta manera, els alumnes de 5è acompanyen als alumnes d’I4 i els alumnes de 4t als d’I5.
Els objectius d’aquesta activitat giren entorn el desenvolupament de la responsabilitat dels grans vers els petits i l’empatia també vers la tasca dels educadors.  Es potencia que els alumnes de 4t i 5è visquin la importància d’actuar de model davant els petits i això repercuteix alhora en una millor interiorització de les normes. I, per altra banda,  en la potenciació dels  vincles afectius entre persones de diferents edats.

Els grans comparteixen  la pujada amb els petits i se senten importants, aprenen a dirigir-se, a comunicar-se, a empatitzar amb els petits i a mostrar-se assertius a l’hora de dirigir-se a ells.  En definitiva, aspectes fonamentals per avançar en una educació integral com a persona en el que es desenvolupen habilitats socials, de responsabilitat i, en general, de saber ser.

Els petits es fixen amb els grans i gaudeixen d’una relació més personal  tot esperant que algun dia seran ells qui ho facin.