La Cuina: un laboratori a casa

El passat dimecres 5 d’abril, vam rebre la visita d’un expert en el tema de com intervé la química en els processos culinaris. Aquesta visita estava emmarcada dins la unitat didàctica anomenada “Ens Cuidem”, on els alumnes de GES 1 han estat treballant diversos temes a l’entorn de l’alimentació i els hàbits saludables, combinant conceptes de biologia, matemàtiques, física i química.

En Pere Castells, és químic de formació i durant anys ha estat el responsable de l’Àrea química de la Fundació Alícia, en la qual es fa investigació sobre el futur de l’alimentació, implementant innovacions en els processos tradicionals per tal de cobrir necessitats específiques, com per exemple alimentació i intoleràncies o alimentació per a persones que no poden ingerir sòlids. La idea és fer guanyar qualitat de vida a aquestes persones.

Aprofitant la presència de Castells es va poder muntar una petita cuina a l’aula per tal de poder posar en pràctica diversos processos físics i químics que s’esdevenen dins d’una cuina, com les emulsions, l’acció dels gasificants, la fusió, entre d’altres.

L’activitat va ser una bona experiència per als alumnes que van poder comprovar alguns dels aspectes treballats a classe, podent també degustar les elaboracions en acabar l’activitat.