Noves Oportunitats

Descripció:

El Departament d’Educació a través de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital assumeix la responsabilitat de donar impuls i aplicar polítiques per augmentar les oportunitats d’èxit educatiu al llarg de la vida en el marc de l’educació del segle XXI, especialment en l’alumnat més vulnerable. I és la Sub-direcció General de Transformació Educativa qui impulsa les actuacions per a l’acompanyament de l’alumnat en l’itinerari educatiu al llarg de les etapes educatives, en col·laboració amb altres administracions i agents educatius.

Continguts:

El Servei d’Educació al Llarg de la Vida, ha confeccionat uns materials particularment creats per a l’atenció de l’alumnat especialment vulnerable. Es tracta de 8 mòduls de formació de noves oportunitats, per facilitar l’acollida i la integració en els centres de formació d’adults de col·lectius d’alta vulnerabilitat, especialment de l’alumnat JMS (Joves Migrats Sols) de 16 a 18 anys. Aquests mòduls incorporen competències, continguts i activitats específicament elaborades per acollir i oferir atenció educativa personalitzada per aquest perfil d’alumnat, i es posen a disposició del professorat a partir del curs 2019-2020, per tal de donar-los recursos per ajustar la seva acció docent als canvis específics que requereixen els menors no acompanyats que han d’atendre.

Accés:

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen més de 16 anys o bé els compleixen durant l’any natural en què inicien la formació.

Aquest estudi és gratuït en els centres dependents del Departament d’Educació

• Durada:
    Curs anual (setembre-juny), tres hores setmanals en horari de tarda.
  • A qui va dirigit:
    Col·lectius d’alta vulnerabilitat, especialment de l’alumnat JMS (Joves Migrats Sols) de 16 a 18 anys
  • Horari:
  • Titulació: