Horari d’atenció al públic i de secretaria.

Projecte de l’aigua: la potabilitzadora i el Museu de l’Aigua

Durant el segon trimestre del curs 23-24, l’alumnat del centre ha treballat al voltant d’un projecte sobre l’aigua. Per concloure aquest projecte, el dia 29 de febrer vam organitzar dues sortides, una en horari de matí i l’altra en horari de tarda.
Al matí, l’alumnat va poder gaudir d’una visita a la potabilitzadora de Sant Joan Despí, on vam conèixer quins processos segueix l’aigua des del riu fins a les nostres aixetes. A la tarda, l’alumnat de GES va visitar el Museu de les Aigües a Cornellà.
Aquí teniu unes fotos de les sortides i dels treballs fets pels alumnes.

Visita al Museu Arqueològic de Catalunya

El passat dimecres 7 i divendres 9 de febrer de 2024, els grups de GES 1 matí i tarda van fer una sortida al Museu Arqueològic de Catalunya.
Durant la visita l’alumnat va poder gaudir d’un viatge en el temps i vam recórrer les diferents etapes de la Prehistòria. Va ser una experiència enriquidora, ja que vam poder comprovar i contrastar de primera mà els continguts treballats durant aquest segon trimestre al mòdul d’Història 1.

Tastets del món

El passat dia 19 de desembre vam celebrar la festa de cloenda del primer trimestre, els Tastets del món. Els alumnes van portar menjar típic del seu país i vam poder gaudir dels diferents gustos i tradicions culinàries de les diferents cultures del nostre alumnat. Vam poder menjar arròs biryani, couscous marroquí, pakoras, especialitats ucraïneses, així com diferents postres. Hi van participar prop de 100 alumnes del centre.
Per acabar la festa, vam fer un sorteig de ponsèties entre totes les persones que van assistir a la festa. Ho vam passar d’allò més bé!

Gimcana 2023

El passat divendres 27 d’octubre de 2023, l’alumnat de GES 1 i 2 matí del CFA Sant Ramon va participar en la Gimcana pel Barri de Collblanc-Torrassa.
Com cada any la gimcana ha constat de 7 proves. A la Plaça de les Germanes Ocaña, la plaça de davant del nostre centre, els alumnes han investigat qui era aquesta família, fundadora de l’Escola Moderna a la Torrassa, que promovia una pedagogia pionera a principis del segle XX. Al Mercat de Collblanc, l’alumnat ha fet una prova de matemàtiques i llengua catalana. Al parc d’Ernest Lluch, hem conegut la figura d’aquest polític que va ser assassinat per ETA fa 23 anys. Al Parc de la Marquesa, l’alumnat ha pogut conèixer la figura d’Eugènia Casanovas i Amat; així com també l’espai Torre Barrina. A l’església de Sant Ramon Nonat, l’alumnat ha pogut identificar els elements arquitectònics principals de la façana. A la Casa dels Cargols, edifici modernista del carrer Llobregat amb Montseny, l’alumnat ha conegut els serveis de l’Oficina Jove, situada en aquest edifici tan bonic. Al Camp Nou, els alumnes han entrevistat un turista en anglès, així hem pogut posar en pràctica el que hem treballat a classe aquestes primeres setmanes de curs.
Hem gaudit molt de la gimcana!

Entrevista al programa Aula L’H

El dimecres 20 de setembre de 2023, el programa Aula L’H de la Televisió de l’Hospitalet ens va convidar a fer-nos una entrevista en motiu el 50è aniversari del centre.

Al programa hi van assistir l’exdirectora del centre, Teresa Pérez, l’actual directora, Sandra Porras, la cap d’estudis, Marta Iserte i l’exalumna Vanesa Tenorio. En l’entrevista vam poder explicar la història i l’evolució de l’escola d’adults Sant Ramon al llarg d’aquests 50 anys, però també del present i del futur de la nostra escola. Podeu mirar el programa sencer en aquest enllaç.
Moltes gràcies al programa Aula L’H per convidar-nos!

Celebració del 50è aniversari del CFA Sant Ramon

El passat dijous 22 de juny vam fer la celebració del cinquantenari de l’escola. L’acte va començar amb els parlaments de la directora del centre Teresa Pérez, i de la directora entrant del curs 23/24, Sandra Porras. Tot seguit, van intervenir la directora dels serveis territorials, Sílvia Ortiz, i del regidor d’educació de l’Hospitalet David Quirós. Per acabar l’acte formal es va fer entrega de les orles a l’alumnat que ha obtingut el títol de GESO.
Després es va oferir un mos a tots els assistents acompanyat de la música de David Swing. Tot l’equip del CFA Sant Ramon desitgem estar cinquanta anys més al teu costat.
Per finalitzar les celebracions del cinquantenari hem publicat una pàgina en què recollim amb detall totes les activitats i celebracions que hem dut a terme durant tot aquest curs. Per accedir a la pàgina web podeu clicar aquí.

Excursió de final de curs a Girona i Banyoles

El divendres dia 2 de juny de 2023, 53 alumnes i 7 professors de l’escola vam anar d’excursió de final de curs a Girona i l’estany de Banyoles.
Vam sortir ben d’hora i a les 10 del matí vam començar la nostra visita guiada a la ciutat de Girona. Després vam anar a l’estany de Banyoles. Allà vam dinar de pícnic i després vam poder fer caiac o bici.
Vam passar un dia molt agradable tots plegats!

Els alumnes de CFI 1 visiten la fundació Akwaba

Les alumnes i els alumnes de CFI han treballat la lectoescriptura durant tot el curs. Les últimes sessions les estem dedicant a les grafies g, gu, q i qu.  A més, ja estem llegint petites frases i coneixent les línies del metro. L’alumnat mostra molt d’interès i progressivament van augmentant els seus coneixements i la seva autonomia.
Divendres 19 de maig després de la classe vam anar a la fundació Akwaba on algunes alumnes han rebut informació per realitzar diferents tràmits legals i assessorament en orientació laboral. Moltes alumnes ja coneixen l’associació i d’altres han quedat molt contentes pel tracte rebut. Al final necessitàvem carregar energia i hem gaudit d’un cafè en bona companyia.

Visita al Museu de la Ciència Cosmocaixa

Dijous 18 i divendres 19 de maig els alumnes de GES 1 i 2 del matí i de la tarda van fer una visita al Museu de la Ciència de Barcelona.
El professor de Biologia i Geologia va preparar unes activitats en què l’alumnat havia d’anar descobrint el museu al seu ritme, buscant diferents elements per contestar les preguntes proposades pel professor. A més, després de la sortida, l’alumnat ha preparat una presentació Canva sobre la visita al museu.

Sant Jordi 2023

Per celebrar Sant Jordi a l’escola vam organitzar dues activitats: una passejada pel parc de Cervantes i un Taller de teatre i emocions.
El divendres 21 d’abril els professors del centre i uns 30 alumnes vam anar al Parc de Cervantes. Allà vam fer una gimcana per conèixer el parc i per passar-ho bé. Els alumnes van haver de recitar poesies, reconèixer varietats d’arbres o investigar sobre les supervivents del camp de Ravensbruck, nom de la placeta que dona nom a l’entrada del parc. Els alumnes també van realitzar proves físiques: tirolina, bàdminton, carrera de sacs, etc.
Dilluns 24 d’abril l’alumnat de GES va fer un Taller de teatre i emocions a càrrec de la companyia Plaudite Teatre. El taller va girar al voltant d’un poema que l’alumnat havia treballat als mòduls de llengua catalana: “Amb tots els tons del dolor i de l’atzar” de Feliu Formosa. L’alumnat va treballar el poema a través de jocs de mirades i del consentiment. També van relacionar els versos amb colors i van parlar del sentiments que els transmetien. Vam treballar la literatura d’una manera diferent, utilitzant el cos i el moviment.
Ho vam passar d’allò més bé!

Passejada per la Barcelona Medieval en Anglès

El dia 28 de març de 2023 els alumnes d’anglès 2 i 3 del centre han pogut gaudir d’una visita guiada en anglès per la Barcelona medieval.
En la visita, el guia ens ha portat a conèixer els racons més desconeguts de la Barcelona medieval, lluny de les atraccions turístiques habituals. La ruta ha començat a Santa Maria del Mar i ha acabat a prop de la catedral, a la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor, una de les esglésies més antigues de la ciutat.
Hem gaudit molt tot escoltant una mica d’anglès!

Ruta literària del Quixot per Barcelona

“Tendieron don Quijote y Sancho la vista por todas partes: vieron el mar, hasta entonces dellos no visto; parecióles espaciosísimo y largo, harto más que las lagunas de Ruidera que en la Mancha habían visto; vieron las galeras que estaban en la playa, las cuales, abatiendo las tiendas, se descubrieron llenas de flámulas y gallardetes que tremolaban al viento y besaban y barrían el agua;(….)” Extret de Capítol LXI  De lo que le sucedió a don Quijote en la entrada de Barcelona, con otras cosasI que tienen más de lo verdadero que de lo discreto

Dimecres 15 de març de 2023 l’alumnat de GES 1 i 2 tarda van fer una ruta literària per la Barcelona de Miguel de Cervantes. Els alumnes de GES 1 han llegit el Quixot aquest segon trimestre i els de GES 2 han pogut recordar el que van llegir l’any passat.

La ruta va començar a Pla de Palau, després vam arribar fins Via Laietana, davant del port, on vam poder veure on és la casa on vivia Cervantes mentre s’estava a Barcelona. Tot seguit, vam passejar pels carrerons de Ciutat Vella seguint les petjades de la novel·la.
Vam acabar el nostre recorregut a les Rambles, on vam veure el Liceu per fora. Molts alumnes no havien passejat mai per aquesta zona de la ciutat.
Ho vam passar molt bé!

Visita dels primers professors del CFA Sant Ramon

Dins del marc de la celebració dels 50 anys, el dia 8 de març de 2023 hem rebut la visita de sis dels primers professors de l’escola: Olimpia González, Montserrat Omenat, Llum Lemos, Sara Ordóñez, Josep Masdeu i José Antonio Rodríguez. Fa 50 anys, aquests professors eren uns joves estudiants compromesos que es van dedicar voluntàriament a la construcció d’una escola d’adults pública i gratuïta.
L’alumnat va gaudir de les experiències i les anècdotes dels primers anys de funcionament de l’escola. Ens ha sorprès molt l’organització pedagògica dels primers anys, en què aquest professorat plantejava una manera d’ensenyar i d’aprendre a l’avantguarda del moment. Es treballaven les diferents matèries a partir de centres d’interès o projectes, integrant l’autoavaluació i l’avaluació entre iguals en el procés. Allò que més ens ha impactat és la solidaritat i la implicació d’aquests docents, que no rebien cap sou i cobraven d’una caixa de solidaritat. En el moment en què alguns d’aquests professors van aconseguir ser contractats i rebre una nòmina, també la dipositaven en la caixa de solidaritat: “No concebíem que cap de nosaltres cobrés més o menys que els altres”, assenyala Jose Antonio Rodríguez.
Els alumnes de GES 1 van fer una entrevista a aquests professors des del mòdul de Llengua catalana 1; mentre que els de GES 2 van haver de preparar una crònica del dia des del mòdul de Llengua castellana 3. Aviat farem públiques les millors entrevistes i cròniques.
Estem feliços d’haver pogut compartir una jornada històrica alhora que entranyable.