Formació instrumental

Els ensenyaments de formació instrumental per a les persones adultes estan adreçats a persones adultes per tal que aprenguin a llegir, escriure i fer càlculs elementals. La superació d’aquests estudis permet l’obtenció del certificat de formació instrumental.

1. Nivells:

• Primer nivell: l’aprenentatge se centra en l’adquisició dels mecanismes fonamentals de lectura i escriptura i de càlcul, a més de nocions elementals sobre l’entorn social i cultural.
    • Segon nivell: l’objectiu central és consolidar aquest mecanismes.
    • Tercer nivell: s’amplien els coneixements anteriors fins a assolir els objectius generals del cicle.
    • Quart nivell: Consolidar l’adquisició de les competències clau per
      garantir una autonomia plena de l’alumnat i afavorir l’accés als estudis de GESO.

Si es vol continuar la formació, es pot cursar l’educació secundària per a les persones adultes o la preparació per a les proves d’accés a cicles formatius.

Es treballen diverses capacitats per tal de:

• Millorar la comunicació oral.
    • Adquirir els fonaments de la comunicació escrita de les llengües oficials de Catalunya.
    • Comprendre, a partir de l’observació, el fets i fenòmens  del medi físic i natural.
    • Conèixer els aspectes elementals, geogràfics, culturals i de convivència democràtica tot mostrant una  actitud crítica, constructiva i participativa.
    • Manifestar els hàbits que afavoreixen actituds responsables en els àmbits personal i col·lectiu.
    • Emprar els conceptes matemàtics elementals i les operacions bàsiques per tal d’interpretar i resoldre problemes lligats a l’entorn de  l’alumne/a , mitjançant el llenguatge matemàtic.
    • Iniciar-se en la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació.
    • Exercir l’autonomia personal i millorar l’autoestima, tot valorant la importància de la formació com a un dret bàsic del desenvolupament personal, i motivar-se per continuar aprenent.
    • Incorporar-se, si s’escau, al món laboral amb una formació bàsica adquirida.

Aportació voluntària anual: 35€ en concepte de material.

Modalitat del curs: presencial.

Avaluació: formativa i continuada.

Calendari:

– Inici del curs: Setembre

– Finalització del curs: Juny

A continuació podeu veure algunes de les activitats que hem fet fora de les aules amb l’alumnat d’Instrumental:

Passeig pel barri Gòtic de Barcelona