Informàtica (COMPETIC-ACTIC)

L’objectiu d’aquests estudis és que les persones adultes aconsegueixin un domini de les tecnologies de la Informació.

Poden accedir a aquests estudis totes les persones que tenen 18 anys i les que els compleixen durant l’any natural en què s’inicia la formació.

TOTS ELS NIVELLS tenen un certificat oficial, reconegut per Departament d’Ensenyament i vàlid com a mèrit en oposicions i altres instàncies.

• Els nivells COMPETIC inicial i COMPETIC 1 són anuals, presencials i amb torns de matí o tarda.
  • El nivell COMPETIC 2 és anual, semipresencial o on-line i amb torn de matí.
  • El nivell COMPETIC 3 és anual i amb modalitat online.

Els cursos presencials es realitzen 2 dies a la setmana. S`ha de acreditar assistència al 80%.

La certificació s’obté superant la nota de 6. Les notes estan formades per tasques d’avaluació contínua i per un projecte de final de curs.

La preinscripció és al juny i la matricula al setembre. Per saber quin és el nivell de cada alumne es realitzen proves i/o entrevistes al moment de la matrícula o preinscripció. Els cursos són gratuïts. Únicament hi haurà un pagament de 40 € en concepte de materials del curs. En aquest preu estan incloses totes les fotocòpies subministrades al curs i un pendrive on l’alumne desa les seves tasques. No és necessari comprar cap llibre ni portar ordinador.

Les titulacions obtingudes s’homologuen amb l’ ACTIC inicial, mitjà i avançat.

INFORMÀTICA NIVELL INICIAL (COMPETIC INICIAL)

S’adreça a les persones adultes que volen assolir un domini elemental de les tecnologies de la informació i la comunicació .

És un curs anual de 105 hores, a raó de 3h setmanals repartides en dos dies.
En aquest curs es recullen tres competències del nivell bàsic de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC):

C2. Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3. Navegació i comunicació en el món digital.
C4. Tractament de la informació escrita.

INFORMÀTICA NIVELL 1 (COMPETIC 1).

Curs anual de 105 hores, a raó de 3h setmanals repartides en dos dies.

COMPETIC 1 el poden cursar les persones que hagin superat el curs COMPETIC inicial o que n’acreditin els coneixements competencials bàsics.

En aquest curs es recullen les tres competències del nivell bàsic de l’ACTIC no recollides a COMPETIC inicial:

C1. Cultura, participació i civisme digital.
C5. Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6. Tractament de la informació numèrica.

El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 1 equival al certificat bàsic de l’ACTIC.

INFORMÀTICA NIVELL 2 o MITJÀ (COMPETIC 2).-nou semipresencial o on-line

Curs anual de 140 hores, a raó de 4h setmanals repartides en 2h presencials i 2h no presencials.Per a aquells que no pugin seguir presencialment les 2h de classe tindran la opció de seguir també el curs on-line.

COMPETIC 2 el poden cursar les persones que han superat o acreditat les competències del curs COMPETIC 1.

En aquest curs es recullen les vuit competències del nivell mitjà de l’ACTIC:

C1. Cultura, participació i civisme digital.
C2. Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
C3. Navegació i comunicació en el món digital.
C4. Tractament de la informació escrita.
C5. Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
C6. Tractament de la informació numèrica.
C7. Tractament de les dades.
C8. Presentació de continguts.

El certificat de competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 2 equival al certificat mitjà de l’ACTIC.

INFORMÀTICA NIVELL 3 o AVANÇAT (COMPETIC 3) ONLINE.

Curs anual de 105 hores amb modalitat online, és a dir, sense classes presencials.

No obstant això, la realització del projecte de cada competència a final de cada trimestre sí serà presencial (3h).

COMPETIC 3 el poden cursar les persones que han superat prèviament el curs COMPETIC 2 o acreditar-lo mitjançant el certificat ACTIC del nivell mitjà.

En aquest curs es recullen tres de les cinc competències del nivell avançat de l’ACTIC, una per trimestre:

C4. Tractament de la informació escrita
C6. Tractament de la informació numèrica.
C7. Tractament de les dades.

Al nostre centre oferim les tres competències de color blauAmb la superació de 2 de les tres competències s’obté la certificació de la competència digital de l’educació de persones adultes del nivell COMPETIC 3, equivalent al certificat avançat de l’ACTIC.

Més informació sobre els estudis d’informàtica al web Estudiar a Catalunya del Departament d’Ensenyament.