El meu curs COMPETIC 2 elaborat a partir de la meva feina al CFA Mollerussa entre 2012 i 2016.
Autor/a: Quim Balaguer
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
El meu curs COMPETIC 2 elaborat a partir de la meva feina al CFA Mollerussa entre 2012 i 2016.
ENLLAÇ VIR
Proves per debat Inicial
Competències Bàsiques en Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Nivell 2.
Durada: 1 curs (3 trimestres) a raó de 3h setmanals presencials + 1h setmanal autoformació
Competències (enumerades, no s'estudiaran en aquest ordre):
Forma part de:
CompeTIC 3.
Competències Bàsiques en Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Nivell 3.
Durada: 1 curs (3 trimestres) a raó de 3h setmanals presencials.
Competència C8: Presentació de continguts.
Durada aproximada: 1 trimestres a raó de 3h setmanals presencials.
Competències Bàsiques en Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Nivell 1.
Durada: 1 curs (3 trimestres) a raó de 3h setmanals presencials.
Competències (enumerades, no s'estudiaran en aquest ordre):
El meu curs COMPETIC 2 elaborat a partir de la meva feina al CFA Mollerussa entre 2012 i 2016.
El meu curs COMPETIC 2 elaborat a partir de la meva feina al CFA Mollerussa entre 2012 i 2016.
El meu curs COMPETIC 2 elaborat a partir de la meva feina al CFA Mollerussa entre 2012 i 2016.
Autor/a: CRFPA
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
Curs de COMPETIC 2 basat en el currículum actual i les fitxes publicades pel departament (2015).
Autor/a: Cosme
Formació TIC del claustre del CFA Salvador Dalí.
Nivell: COMPETIC 3 (C4: Tractament de la informació escrita)
Els materials d'aquest curs han estat patrocinats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, dins del programa ProEduca, en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració.
Aquest curs ocupa més de 10Mb. Pot ser que el Moodle dels vostres centres tingui limitat el tamany dels cursos a restaurar. Si és així, podeu superar aquesta limitació fent la restauració del curs des del Drive de Google. Cal, doncs, que l'administrador del Moodle del centre configuri el Drive com a repositori d'arxius del Moodle. Per fer-ho pot seguir els passos indicats en aquesta PMF del Moodle d'Àgora.
Com a alternativa, també podeu accedir al Moodle com a gestor de centre i anar a la secció "Enviament de fitxers grans al Moodle". En aquesta PMF està explicat com fer-ho.
Curs adreçat a docents de centres de formació d'adults depenent del Departament d'Ensenyament que disposin del certificat de COMPETIC 2 o d'ACTIC Mitjà. Està dissenyat per acompanyar al professorat que desitgi superar la realització del projecte de la competència C8, COMPETIC 3.
Els materials d'aquest curs estan patrocinats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, dins del programa ProEduca, en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. Tots els materials es troben sota llicència Creative Commons.
Curs adreçat a docents de centres de formació d'adults depenent del Departament d'Ensenyament que disposin del certificat de COMPETIC 2 o d'ACTIC Mitjà. Està dissenyat per acompanyar al professorat que desitgi superar la realització del projecte de la competència C7, COMPETIC 3.
Els materials d'aquest curs estan patrocinats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, dins del programa ProEduca, en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. Tots els materials es troben sota llicència Creative Commons.
Curs adreçat a docents de centres de formació d'adults depenent del Departament d'Ensenyament que disposin del certificat de COMPETIC 2 o d'ACTIC Mitjà. Està dissenyat per acompanyar al professorat que desitgi superar la realització del projecte de la competència C6, COMPETIC 3.
Els materials d'aquest curs estan patrocinats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, dins del programa ProEduca, en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. Tots els materials es troben sota llicència Creative Commons.
Curs adreçat a docents de centres de formació d'adults depenent del Departament d'Ensenyament que disposin del certificat de COMPETIC 2 o d'ACTIC Mitjà. Està dissenyat per acompanyar al professorat que desitgi superar la realització del projecte de la competència C5, COMPETIC 3.
Els materials d'aquest curs estan patrocinats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional, dins del programa ProEduca, en col·laboració amb el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. Tots els materials es troben sota llicència Creative Commons.
Té com a objectiu facilitar l'adquisició de les competències mínimes i els conceptes bàsics en tecnologies de la informació i la comunicació per desenvolupar-se en la societat actual. S'adrecen a persones amb pocs coneixements de les tecnologies de la informació.
Projecte Competic 3, competència 6 Tractament de la informació numèrica. Curs 2022/23
Curs sobre l'eina CHAT GPT, adreçat als grups de competic del curs 2022/23.
Curs del projecte competic 3 competència c4
Els ensenyaments d'informàtica tenen com objectiu facilitar l'adquisició de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per desenvolupar-se en la societat actual. S'imparteixen en quatre nivells: COMPETIC Inicial, COMPETIC 1, COMPETIC 2 i COMPETIC 3
L’assoliment d’aquest nivell correspon a una persona usuària que té autonomia i capacitat crítica envers l’ús d’aquestes tecnologies. Per tant, abans de matricular un alumne a aquest nivell cal assegurar-se de que ja disposa d’un domini elemental de les competències treballades en els dos nivells anteriors:
L’alumne de COMPETIC 2 supera el nivell quan mostra un domini efectiu de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits generals d’aplicació. S’hi treballen totes les competències:
El nivell de COMPETIC 2 té una durada de 140 hores (4 hores setmanals). Cal distribuir-les de forma equitativa entre les vuit competències que s’hi treballen.
El nivell de COMPETIC 1 complementa les competències adquirides al llarg del curs de COMPETIC Inicial. Per tant, cal assegurar que, en començar aquest nivell, l’alumne ja disposa d’un domini elemental de les competències C2: Tecnologia digital, ús de l'ordinador i del sistema operatiu, C3: Navegació i comunicació en el món digital i C4: Tractament de la informació escrita, totes treballades al llarg del curs de COMPETIC Inicial.
Al finalitzar amb aprofitament el curs de COMPETIC 1 l’alumne haurà de mostrar que té un domini bàsic de les tecnologies de la informació i la comunicació i que se n’inicia en el coneixement i ús.
El nivell de COMPETIC 1 té una durada de 105 hores (3 hores setmanals). Cal distribuir-les de forma equitativa entre les tres competències que s’hi treballen: · C1: Cultura, participació i civisme digital. (35 hores) · C6: Tractament de la informació numèrica.(35 hores) · C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment. (35 hores) Això vol dir que s’ha de procurar que al llarg del curs cal treballar tots els continguts assenyalats al currículum per a cada competència de forma proporcional, ja que en cursos superiors el treball d’aquestes competències està basat en el domini que s’assoleix amb la superació d’aquest nivell: C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 COMPETIC INICIAL X X X COMPETIC 1 X X X COMPETIC 2 X X X X X X X X COMPETIC 3 X X X X X
En aquest moodle us proposem construir una caixa forta i el vostre propi robot. Aquí podríeu donar solució a alguna necessitat que tingueu a la vostra escola.
En aquesta ocasió us guiarem en la construcció d’una caixa forta feta amb un kit de robòtica que es pot programar amb una versió modificada d’Scratch. També podreu conèixer molts tipus de robots i fer una pluja d’idees per decidir com serà finalment el vostre robot. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu. A la vegada, anireu elaborant un document que recollirà detalls sobre el procés de disseny i construcció de la caixa forta i del robot.
També podeu, com als moodles anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a activitats d’aquest o altres moodles. D’aquesta forma podeu anar retrocedint i consultant aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.
Al final del moodle teniu més temps per revisar i comprovar el funcionament del vostre robot.
Us convertireu d’aquesta manera en creadors de robots.
Fem la nostra Volta al Món gamificada en etapes
En aquest moodle us proposem dissenyar la vostra pròpia Volta al Món dividida en tantes etapes com decidiu. Una volta plena de sorpreses i de jocs.
En aquesta ocasió podeu compartir diferents jocs que coneixeu i a la vegada gamificar la vostra proposta i fer-la molt divertida. A les activitats del moodle us hem facilitat molts recursos per a què els incorporeu.
També podeu, com als moodles d'Scratch anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats D’aquesta forma podeu anar retrocedir i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu.
Inventeu el vostre viatge seguint diferents itineraris, o diferents moviments d’objectes on el temps sigui decisiu, o preguntes i respostes, o laberints …
Compartiu les vostres cartes amb els altres equips i també podreu recollir propostes de variació o de millora.
Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar la vostra Volta al Món.
Us convertireu d’aquesta manera en viatgers i jugant donareu la Volta al Món.
El projecte final es diu Gameover i és una barreja de diferents jocs programables que trobareu explicats a les diferents activitats. Vosaltres triareu quins integrareu al vostre repte.
També podeu, com als moodles anteriors, trobar referències i enllaços a funcions treballades a d’altres activitats dels moodles anteriors. D’aquesta forma podeu consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta allà on us atureu. Al final del moodle teniu més temps per revisar, comprovar i modificar el vostre Gameover. Comproveu que funcioni i quines regles de joc voleu incorporar i així refinar el projecte final. Al llarg de les activitats també us demanem que feu cartes recollint les construccions de les propostes i les programacions.
En aquest moodle continuarem aprenent noves possibilitats de l'Scratch i tornarem a fer servir algunes funcions que ja coneixeu però que podem aprofitar molt més.
Aquesta vegada volem posar a prova als nostres amics i que resolguin un misteri buscant pistes i resolent enigmes. Farem una escape room!
A les activitats d'aquest moodle d'Scratch veureu que hi ha referències a funcions treballades en algunes activitats de moodles anteriors. D'aquesta forma podeu anar enrera i consultar aquells punts en concret que us puguin donar una empenta.
Inventeu una història, dissenyeu un escenari, amagueu objectes, feu resoldre enigmes, poseu un comptador de temps i poseu a prova el vostre enginy i el dels vostres amics. Fem-nos detectius !
En aquest moodle aprendrem molt més de l'Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d'allò que hem après al moodle 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.
I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest moodle ens servirà per inventar nous jocs. En el moodle1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a d'altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest moodle podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu...
- NIVELL EDUCATIU : 3r d’ESO. També pot servir per alumnes de 2n amb un bon nivell, o a 4t, com a material de reforç .
- CONTEXT D'IMPARTICIÓ: Curs semi presencial. Els alumnes treballen a l’aula i a casa, cadascúals seu ritme.
OBJECTIUS DIDÀCTICS :
•Distingir si una igualtat algebraica és una identitat o una equació
•Reconèixer els elements i el grau d’una equació.
•Determinar si un nombre és solució d’una equació o no.
•Reconèixer una equació lineal de dues incògnites i obtenir algunes solucions.
•Determinar si un parell de nombres és solució o no d’un sistema d’equacions.
•Classificar els sistemes de dues equacions amb dues incògnites segons el nombre de solucions.
•Resoldre sistemes de dues equacions amb dues incògnites mitjançant els mètodes de substitució, d’igualació i de reducció.
• Plantejar i resoldre problemes reals mitjançant equacions o sistemes de dues equacions amb dues incògnites
RECURSOS
El curs està format per 3 apartats i formats per:
- - Introducció teòrica: A l’alumne se li donen totes les explicacions del tema que s’està treballant. Amb elles ha d’assolir tots els conceptes necessaris per després poder fer el seu treball.
- - Exercicis resolts, amb diferent grau de dificultat, com a model del procés a seguir per resoldre els exercicis.
-- Enllaços a vídeos que donen una explicació més clarai real del mecanisme de resolució .
- - Fitxes d’exercicis per practicar, amb diferent grau de dificultat.
Autor/a: Maria Solanellas Casals
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – SenseObraDerivada (by-nc-nd)
Autor/a: Ada Lahoz Aguilar
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
Autor/a: J. Miquel Albert, José Luis de la Torre, Marcelo González, Santiago Lugo i Francesc Vilalta
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
Autor/a: Maria Jesús Monter Domec
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
Tasca enllaç
Tasca enllaç
Tasca enllaç David!
Tasca enllaç
envia'm gravat en veu alta el següent text
estic internetzalitzada. Qui em desinternetzalitzarà? El desinternetzalitzador que em desinternetzalitzi, bon desinternetzalitzador serà
Curs tutora Sílvia
Insereix enllaç
Curs de Tutora Marta .
Curs per adquirir l'estrategia digital.
CURS DE LA VIR
Curs de la Pili