Història

El barri de La Pau es va projectar el 1963 com un enorme polígon d’habitatges a l’est de la ciutat en una extensió de boscos i terrenys agrícoles. S’hi van construir blocs d’edificis lineals i sense cap mena d’ornamentació per a la població procedent d’altres zones de l’estat que van instal·lar-se a Catalunya a la recerca de noves oportunitats. A diferència d’altres dissenys urbanístics de l’època, La Pau disposava d’espaioses zones verdes, separades per petits camins, estructura que ha conservat fins als temps presents. Actualment el barri té bona comunicació de metro i autobusos amb la resta de la ciutat i de l’àrea metropolitana.

L’edifici Piramidón, un gratacels de disset pisos d’alçada, es va construir l’any 1971. Després d’un temps sense cap destinació concreta, actualment és la seu de diferents entitats i associacions culturals, veïnals i socials, com l’Escola d’Adults CFA La Pau, el centre cívic Casal de Barri La Pau i el Centre d’Art Contemporani Piramidón.

L’Ajuntament de Barcelona va crear l’Escola d’Adults La Pau l’any 1985 per acollir els alumnes dels cursos d’adults de l’Escola Casas quan aquest centre va haver de prescindir dels locals que ocupaven per cedir-los al Conservatori de Música. Inicialment s’hi feien cursos de mecanografia, càlcul mercantil i correspondència comercial i, més endavant, s’hi van incloure graduats escolars, certificats i alfabetització.

Actualment l’escola imparteix cursos de llengua catalana, castellana i anglesa, cursos d’informàtica i de preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de grau superior i d’accés a la universitat per a majors de 25 i de 45 anys, entre altres.