A cicles formatius de grau superior

Icona Matricula Nova

A partir del setembre i una vegada començat el curs, la matrícula als nostres ensenyaments és viva: una persona es podrà matricular en aquells cursos amb places disponibles, sempre que el seu nivell sigui l’adequat per seguir les classes amb normalitat.

INFORMACIÓ DE LA PROVA

La prova d’accés als CFGS és una prova de caràcter general que permet als aspirants que la superen matricular-se en un CFGS quan no es té la  titulació exigida, és a dir, quan no es té el batxillerat.

CONTINGUT

Consta de dues parts:

Part comuna: llengua catalana, llengua castellana, idioma estranger (anglès, francès o alemany –però aquí al centre només fem anglès i matemàtiques). Es pot escollir entre matemàtiques i història en els cicles d’Arts Plàstiques i Disseny i en els d’Ensenyaments Esportius.

Part específica: dues matèries que s’han d’escollir d’acord amb la família professional del cicle al qual es vulgui accedir.

VALIDESA

– Un cop superada la prova, la validesa és permanent en tot l’Estat espanyol.

– Superar-la no garanteix el dret a tenir una plaça escolar ja que va per nota; però es pot repetir per pujar-la.

– No equival a cap titulació acadèmica però es pot guardar la nota d’un any per l’altre; s’emeten dos certificats, un per la part comuna i un per la part específica.

REQUISITS  PER  INSCRIURE-S’HI

Cal complir un dels dos requisits:

1. Tenir complerts 19 anys d’edat, o bé complir-los durant l’any 2018.

2. Tenir complerts 18 anys, o bé complir-los durant l’any 2018, i haver superat un CF de grau mitjà o ensenyaments d’esports de grau mitjà del mateix grup d’itineraris.

Per a més informació podeu visitar la pàgina web http://queestudiar.gencat.cat/ca/

EXEMPCIONS

* De la part comuna

• Per haver superat les proves d’accés a la universitat per majors de 25 anys.
  • Exempció de català si s’és estranger i fa menys d’un any que es resideix a Catalunya.

* De la part específica

• Per experiència laboral, esportiva o en tasques de voluntariat (s’ha de demanar al Dpt. d’Educació; la tramitarà el CFA)
  • Per haver superat un cicle formatiu de grau mitjà si es vol accedir a un de superior del mateix grup d’itineraris.

ALUMNAT QUE TINGUI EL TÍTOL DE TÈCNIC DE GRAU MITJÀ

Sense haver fet la PACFGS:

-Podrà participar en el segon període d’admissió als cicles de formació de grau superior al setembre, un cop finalitzat el primer procés d’admissió i matrícula.

-El cicle al qual vulgui accedir ha d’estar dins la mateixa opció del cicle de grau mitjà cursat.

HORARIS ORIENTATIUS

Part comuna:  Matins de dilluns a dijous. Horari aproximat de 9:00 a 13:00h

(*) Les assignatures específiques es cursaran a distància per mitjà de l’IOC, (Institut Obert de Catalunya). La matrícula a aquest entorn virtual es realitzará a principi de curs; el CFA ja us indicarà com i quan..

MATERIALS

– Llibres de llengua catalana, llengua castellana, llengua estrangera i matemàtiques que s’hauran d’adquirir a la llibreria EL DRAC (Passeig el Firal d’Olot).

ASSISTÈNCIA (300h) i AVALUACIÓ

S’obtindrà una puntuació addicional d’entre 1 i 2 punts si:

-l’assistència de l’alumne/a a les classes supera el percentatge establert per la normativa del curs (80%)

-el promig de notes obtingudes de les matèries comunes i específiques arriba al 5. El professorat de cada matèria determinarà quins són els criteris d’avaluació i els farà saber a l’alumnat perquè en tingui coneixement.

Aquesta puntuació s’afegirà, si s’escau, a la puntuació total de la prova oficial, sempre i quan aquesta sigui superior a 4 en fer mitja la part comuna i la part específica.

Es podrà obtenir una puntuació addicional de fins a 1 punt segons el currículum formatiu i laboral de cada estudiant.