A cicles formatius de grau superior

Què és?

• El Departament d’Ensenyament convoca les proves d’accés a cicles formatius de grau superior per a les persones que volen accedir a la formació professional de grau superior i no tenen el batxillerat.

Qui pot fer la prova lliure d’accés?

Per poder fer la prova d’accés cal tenir 19 anys o complir-los durant l’any de la prova. També la poden fer les persones que tenen 18 anys (o els compleixen durant l’any) i tenen un títol (o el resguard d’un títol) de tècnic o tècnica de Grau Mitjà del mateix grup d’itineraris al qual pertany el cicle formatiu de grau superior en què s’han inscrit.

Aquí tens més informació

En què consisteix la prova ?

La prova consta de dues parts: una comuna, igual per a tots els cicles, i l’altra específica, segons el cicle que es vol estudiar.

Part comuna:

• Llengua catalana
• Llengua castellana
• Matemàtiques
• Anglès

Part específica:

• Dues matèries, segons el cicle que es vulgui fer.

L’escola prepara totes les matèries corresponents a la part comuna i les següents matèries específiques:

• Geografia
• Economia i organització d’empreses
• Física
• Dibuix Tècnic
• Ciències de la Terra
• Biologia

Les específiques que no es puguin cursar al centre es poden realitzar a l’IOC.

En què consisteix el curs de la preparació a la prova?

• El curs és presencial.
• Hi ha horari de matí i de vespre.
• Els alumnes reben un certificat de superació del curs de preparació, amb una qualificació que se suma a la puntuació obtinguda a la prova.