Sortida a Mequinensa

Diuen que Jesús Moncada va començar a escriure perquè volia rescatar amb la paraula alguna cosa molt entranyable “que li prenien”, i d’aquesta manera deixar-ne constància escrita perquè no es perdés del tot. I nosaltres, l’alumnat de llengua catalana de GES, després de llegir-ne els contes… Llegeix més»

Salvador Seguí, el Noi del Sucre

Qui va ser Salvador Seguí? Era lleidatà? Per què li deien “el Noi del Sucre”?  A totes aquestes preguntes i més, hem trobat resposta gràcies a la visita guiada que hem fet a l’exposició que commemora el Centenari de l’assassinat d’aquest líder anarcosindicalista de principis… Llegeix més»

Descobrim la Biblioteca pública

Aquesta setmana l’alumnat de Català 2 ha gaudit d’una visita guiada a la Biblioteca pública de Lleida. N’han conegut les seccions, els racons i la seva història, i fins i tot han formalitzat el seu propi carnet per poder fer ús del servei de préstec… Llegeix més»

Grups de conversa

El Voluntariat per la Llengua – Lleida i el CFA Victorina Vila col·laboren per crear tres grups de tertúlia en català! Les tertúlies les conduiran dos participants al VxL i es trobaran un cop per setmana durant una hora. L’objectiu d’aquests grups és que els… Llegeix més»

Miralls

L’alumnat de diversos grups de l’escola va visitar l’exposició “Miralls: dins i fora de la realitat” al CaixaFòrum Lleida. Durant el recorregut de l’exposició, que compta amb l’assessorament del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) i l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), ens van explicar com… Llegeix més»

Fem ràdio amb GES i Ua1-Lleida

Aquest primer trimestre hem treballat al voltant del món de la ràdio amb els grups de GES. Des de l’emissora Ua1-Lleida Ràdio i gràcies al Francesc Balañá, hem conegut de ple com s’emeten les notícies, com és un estudi de ràdio, com funciona la part… Llegeix més»