TALLER DE LECTURA EN VEU ALTA

El passat 21 de març, es va dur a terme al CFA Jacint Carrió i Vilaseca un taller de lectura en veu alta, adreçat principalment a l’alumnat de GES del centre, però obert també a la resta de cursos. Hi van participar una trentena de persones, entre matí i tarda, i el taller va estar dinamitzat per la formadora Isabel Roca.
L’objectiu del taller era, d’una banda, donar recursos als participants per vèncer la por a llegir en públic davant d’un micròfon i, de l’altra, fer una lectura en veu alta de qualitat. A través d’una petita explicació teòrica, recollida en un dossier, es va destacar el tema de l’emoció quan llegim, la posició del cos, l’entonació i la projecció de la veu, entre d’altres. Després es van fer uns petits exercicis d’escalfament i, en la segona part, ja totalment pràctica, l’alumnat va poder llegir en veu alta el poema que havia escollit prèviament i es van enregistrar les lectures.
El taller de lectura en veu alta s’emmarca dins dels actes que el CFA Jacint Carrió porta a terme amb motiu de la Diada de Sant Jordi 2024 el proper mes d’abril. En aquest sentit, els àudios enregistrats durant les pràctiques de lectura esmentades es podran escoltar el dia 23 d’abril, a través d’un enllaç a la pàgina web del centre i a les xarxes socials. Aquest taller també ha volgut contribuir a celebrar el Dia Mundial de la Poesia, ja que cada 21 de març es promouen accions poètiques arreu dels territoris.

Dia Internacional de les Dones 2024

En el marc de la celebració del Dia Internacional de les Dones, el dia 8 de març de 2024, l’alumnat de GES 2 del CFA Jacint Carrió i Vilaseca va portar a terme una activitat de sensibilització sobre l’empoderament femení.

A través d’un mural penjat a la cartellera del centre on apareixien rostres de diferents dones elaborats pel propi alumnat, es pretenia reivindicar que les dones han d’estar en igualtat de condicions, disposar de veu pròpia i  de llibertat per decidir sobre les seves pròpies vides. L’ativitat es va realitzar dins la matèria de llengua i literatura catalanes.

A més d’aquesta activitat, a l’entrada del centre, es va col·locar un cartell amb el lema d’enguany que és el següent: “Invertim en les dones, accelerem el progrés”. Una sèrie de fulls més petits explicaven les cinc àrees d’actuació prioritàries que necessiten acció immediata. Finalment, una cinta de lila enrotllada a la barana de l’escala donava un to acolorit per conscienciar sobre el significat d’aquesta diada.

TALLER “COM ENS COMUNIQUEM QUAN TENIM CONFLICTES?”

Aquesta setmana l’alumnat i l’equip docent de GES1, GES2, CAM i CFI2 hem participat en uns tallers relacionats amb la comunicació no violenta, la resolució de conflictes, la cultura de la pau i l’empatia.

Els tallers han estat conduïts per un educador de la Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera.

Gràcies a aquestes sessions hem pogut reflexionar sobre la comunicació en els diferents estadis dels conflictes, treballar l’empatia a partir de situar-se en la pell d’una altra persona i explorar alternatives per promoure relacions saludables i respectuoses.

Hem tingut l’oportunitat d’adquirir noves eines de comunicació i reflexió.  Més informació sobre l’activitat

Reconeixement a la qualitat dels projectes Erasmus+ 2023

El CFA Jacint Carrió i Vilaseca ha estat premiat per l’Agència Nacional Espanyola (SEPIE) amb el reconeixement a la qualitat dels projectes Erasmus+ 2023, en la categoria d’Educació de Persones Adultes, pel projecte titulat “La llengua, sense entrebancs”.

El lliurament d’aquest reconeixement tindrà lloc durant la Jornada Anual de Difusió Erasmus+ 2023 al Teatre Reial de Madrid el 12 de desembre de 2023. Aquest esdeveniment serà retransmès en directe pel canal de Youtube del SEPIE

D’altra banda, el 13 de desembre, el nostre centre participarà en les Jornades Anuals Informatives Erasmus+, organitzades pel SEPIE a Madrid, a la Facultat de Dret de la Universitat Complutense. La coordinadora Erasmus+ del CFA Jacint Carrió i Vilaseca ha estat convidada com a ponent en la taula rodona que porta per títol “La inclusió en els projectes de mobilitat”

Seguiu-nos a través de les xarxes socials i del canal de Youtube del SEPIE.

LA MARATÓ DE TV3

Un any més hem participat a les sessions divulgatives que ofereix el programa de LA MARATÓ DE TV3, per acostar les persones a una realitat mèdica i humana relacionada amb l’àmbit de la salut. Aquest any la campanya tracta sobre la salut sexual i reproductiva, un tema molt ampli, poc conegut i que, com sempre, ens afecta a tots.

SORTIDA A TV3, ESTÀ PASSANT

Vespre fantàstic a la televisió!

Alumnes de català A1 i A2, acompanyats d’altres alumnes d’anglès i GESO, assisteixen al programa televisiu Està passant de TV3. Fomentem la conversa en català entre els diferents alumnes del centre i gaudim d’un bon vespre. 8 de novembre de 2023