A cicles formatius de grau superior

La prova d’accés a tots els Cicles Formatius de grau superior està estructurada en dues parts i tindrà per objecte acreditar que l’alumne posseeix la maduresa necessària en relació amb els objectius del batxillerat, així com els coneixements específics que es requereixin per al cicle a què vol accedir. És un curs presencial.

• Requisits: Per poder fer la prova d’accés cal tenir 19 anys o més i no tenir cap títol que doni dret a matricular-se a CFGS (batxillerat o un CFGM)
  • Durada:Curs de Setembre fins a la realització de les proves, usualment al Maig
  • Organització:El curs de preparació comprèn les següents matèries
    • 4 matèries de la part comuna de la prova:
      • Llengua catalana
      • Llengua castellana
      • Anglès
      • Matemàtiques
    • 2 matèries Específiques: les dues específiques es cursaran de manera telemàtica a través de la IOC (Institut Obert de Catalunya). El centre, però, gestionarà la matrícula de l’alumnat, la prova final de les dues matèries, i molt important, acompanyarà l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge, fent-li un assessorament de 3 hores setmanals.
  • Recursos: El centre oferta el curs en horari de tarda.
  • Aula virtual: Aula del nostre centre
  • Avaluació: Trimestral.
  • Obtenció de certificació: caldrà haver assistit a un mínim del 80% de les hores del curs per tenir dret al certificat. Tindrà certificat qui superi el curs de formació. El certificat dóna dret a punts extra del resultat final positiu. En el cas de tenir un CFGM no es pot fer la prova i el certificat  del curs dona prioritat a l’hora de matricular-se a CFGS

Quadre de matèries específiques (ioc)(gencat)

Informació general de les proves d’Accés a Grau Superior (Departament d’Educació)

La prova d’accés a CFGS ,si es té l’ESO superada, equival al batxillerat a efectes laborals i oposicions.