Graduat en educació secundaria per adults (GESO)

Guia del Graduat en Educació Secundària (GES)

El Graduat en Educació Secundària (GES) és una titulació oficial d’ensenyament bàsic (equival a l’ESO que s’obté als IES). La Generalitat de Catalunya autoritza que l’Escola d’Adults de Castelldefels ofereixi el programa “Graduat en Educació Secundària” que permetrà a una persona adulta, a partir de 18 anys, obtenir la nova titulació amb un procés d’avaluació contínua presencial o bé seguir la modalitat a distància (som centre de suport de l’IOC) o bé semi-presencial combinant tots dos.

La titulació del GES permet accedir a estudis superiors (grau mitjà, batxillerat…) i preparar-se per estudiar les proves d’accés a grau superior o a la universitat.

Estructura

• El GES s’organitza de forma modular en tres àmbits i dos nivells en cadascun dels àmbits.
  • Els mòduls són de dos tipus: comuns i opcionals.
  • Per obtenir la titulació s’ha de superar un total de 34 mòduls o, si escau, convalidar o acreditar.

Els mòduls i el seu contingut es distribueixen de la manera següent:

• Àmbit de la comunicació 12 mòduls comuns que inclouen les següents matèries: llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i llengua estrangera.
  • Àmbit científic tecnològic 10 mòduls comuns que inclouen les següents matèries: matemàtiques, ciències de la naturalesa i tecnologies.
  • Àmbit social 6 mòduls comuns que inclouen: ciències socials, geografia i història i educació per a la ciutadania.
  • Mòduls opcionals 6. Què selecciona i oferta el centre i que cal cursar i superar

Accés

Cal tenir 18 anys o més, o complir-los dintre de l’any natural de matriculació. Els menors que han cursat i superat un PFI

Durada del curs

El curs està distribuït en tres trimestres. Cada trimestre consta de 10 setmanes de classe. Una persona pot incorporar-se al curs a principis de cada trimestre i fer els mòduls que no sigui imcompatibles.

El temps que es necessita per a aconseguir la titulació depèn del nombre de mòduls que s’han de cursar.

Tutoria

A cadascuna de les persones que accedeixen al GES se’ls efectuarà una avaluació inicial que constarà de: l’expedient acadèmic, les proves inicials i l’entrevista personal per orientar sobre l’itinerari formatiu.

Avaluació, convalidació, acreditació i calendari

a. PRESENCIAL, AVALUACIÓ CONTÍNUA

• Sistema modular: s’estableixen uns mòduls (com matèries) per als diferents àmbits que s’hauran de cursar, convalidar i/o acreditar.
  • Trimestral: al final de cada trimestre es farà una sessió d’avaluació que quedarà reflectida en les actes de cada àmbit.
  • Itinerari personal: cada persona tindrà un pla personalitzat, que es podrà revisar cada trimestre.
  • Flexible: la persona pot escollir fer un nivell en un curs (5 dies de la setmana), o fer mòduls d’un diversos àmbits per trimestre…

La titulació presentada, la prova de nivell i l’entrevista poden permetre una sèrie de convalidacions i acreditacions de nivells i mòduls:

• A una persona que ja té el graduat escolar o cursos d’ESO superats se li podran convalidar mòduls (nivell 1).
  • A Una persona que té superats crèdits del 2n cicle d’ESO (4t d’ESO), 1r de BUP o 1r curs de FP1 se li poden convalidar els mòduls corresponents.
  • Caldrà fer  la prova de nivell per poder acreditar mòduls.
  • SI s’ha cursat un itinierari adaptat no es convalidarà

b. PROVES LLIURES

El Departament d’Educació estableix un calendari de proves lliures per àmbits al llarg del curs per a persones de +18 anys.