Proper destí: Comunitat d’Aprenentatge

Els integrants del Centre de Formació d’Adults Artur Martorell del Centre Penitenciari de Brians 1 enguany estem pendents de començar amb il•lusió el camí de les Comunitats d’Aprenentatge basat en un conjunt d’Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) que s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu, la convivència del centre i del seu entorn, camí que ens sembla mot interessant ja que el nostre centre té com a prioritat donar als alumnes possibilitats reals i pràctiques d’inserció en una societat canviant i que constantment repta als seus integrants amb noves fites.

comunitat

Aquest model educatiu està construït a partir de les aportacions internacionals més rellevants a nivell teòric i científic, per tant la primera acció a realitzar és el procés de sensibilització dels mestres sota el guiatge d’ una universitat que ens orienti en els processos d’ interacció i participació de tota la comunitat educativa i de l’entorn penitenciari immediat i en el coneixement de les evidències científiques internacionals de les actuacions que milloren els resultats dels alumnes.

Una primera aproximació al que pot representar aquest camí inclouria les següents actuacions d’èxit:

1. Formació dialògica del professorat (procés que comencem al llarg d’aquest curs)
2. Model dialògic de prevenció i resolució de conflictes
3. Participació educativa de la comunitat
4. Formació de familiars. Pendent de concretar o adaptar a les circumstàncies i l’edat dels alumnes
5. Tertúlies dialògiques
6. Grups interactius

Part de la sensibilització de l’alumnat ja s’està duent a terme per l’escola EDA La Verneda Sant Martí (Barcelona) amb les alumnes del Departament d’Atenció Especialitzada del Centre Penitenciari on està ubicada la nostra escola.

Per a més informació, consulteu la pàgina de projectes de les comunitats actualment existents:

Comunitats d’aprenentatge del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

Altres centres de Formació d’Adults establerts com a Comunitat d’Aprenentatge

• EDA La Verneda Sant Martí (Barcelona)

Altres CFA en procés de Sensibilització

• CFA El Roure (Polinyà)