CASTELLERS AL CFA ARTUR MARTORELL

El dijous 14 de març ens van venir a visitar 5 membres dels Vailets de Gelida. Ens van ensenyar com fer una pinya “Mai aixecar el cap i mirar amunt!”, i és que per protegir-nos no es pot mirar el castell si estàs a la pinya perquè, en cas que caigués, et podries fer mal.

Però primerament, un pas important a realitzar és posar-se la faixa. Per això necessites una altra persona que t’aguanti la tela i tu et vas enrotllant al voltant d’ella. I és que la seguretat és molt important per aixecar un bon castell. També es va convidar a l’alumnat a fer pilars; en vam arribar a fer de 3!!!!

I una festa no pot acabar sense alguna cosa per menjar, i aquesta vegada es va escollir provar el mató amb mel. Molts alumnes desconeixien aquest menjar tant típic de la cultura catalana. Així que després de l’esforç, ens en vam menjar un. Una tarda diferents per acabar el 2n trimestre!!!

Des de Katacultura agafarem força pel 3r trimestre!!!

Talking about TIME

The last day before Easter holidays, we watched TIME (chapter 2) to talk about TIME in all dimensions.

Here are our thoughts:

-Corruption is a big problem.

-You go to jail with a problem and, you can get more problems.

-To do traffic to protect his son.

-He made friend in prison and he also thought about his mistakes.

To sum up,

-Life in prison is very difficult.

8M

El 8 de març, dia de la dona, es va celebrar a l’escola ahir, dia 7, en horari de matí i tarda. L’alumnat va poder participar en un taller de ball i també vam veure el documental Breathe. Aquí podeu veure el cartell informatiu per aquesta jornada.

My celebration is…

“My celebration is” is the second communicative learning situation from English 2 group. The main goal is to get information from a text related to a festivity/ celebration. Afterwards, the students create different posters about it. As learners of a foreign language, we know that we make some mistakes, but we are also proud of our posters, and we are happy to share them with you.

What is your favourite celebration? Would you like to share a typical celebration from your country?

Mini tertúlia al GESO

Avui a la classe de Castellà del GESO-1 hem estat fent una tertúlia a partir de la imatge que podeu veure en aquest article. A més, us deixem algunes de les reflexions que han sortit a classe.

“Cada persona tiene que hacer el esfuerzo para conseguir sus objetivos o frutos, no esperar a que le den o estar pidiendo”

“El árbol representa a un hombre cultivado y la oveja, a uno de aprovechado”

“La mayoría de la gente que tiene dinero es porque se aprovecha de los trabajadores más humildes”

“Una persona es la cura del otro”

“El árbol es un símbolo de evolución y la oveja, el del consumo e inutilidad”

 

Activitat infermeria

El darrer 22 de febrer vam rebre la visita de les estudiants d’Infermeria de la UAB. Aquí teniu la seva reflexió al final de la jornada.

La experiencia de ir al centro penitenciario de Brians 1 como parte de la asignatura de educación para la salud, me ha parecido muy interesante. Cuando llegamos al centro me impresionó mucho el protocolo de seguridad y como viven y estudian los internos.
Personalmente, me he enriquecido de esta experiencia. Me ha ayudado a hacer un cambio de mentalidad y tener una nueva visión de todo el ámbito penitenciario. El mayor aprendizaje que me llevo de esta actividad, es la importancia de no prejuzgar y valorar las cosas que tenemos. También, lo necesario que es buscar el sentido de la vida, ya que la vida puede dar giros inesperados en cualquier momento.
Toda la gente del centro fue muy amable y simpática con nosotros. Agradezco la oportunidad de poder haber realizado esta actividad como parte de mi formación como enfermera.

Moltes gràcies pel dia que ens vau oferir!

Els projectes de Competic

Aquest mes de gener l’alumnat de Competic 1 ha fet el Projecte final d’avaluació. En aquests projectes han hagut d’aplicar les competències que han treballat al llarg del quadrimestre: Cultura, participació i civisme digital, Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment, Tractament de la informació numèrica i Llista de reproducció. Han fet molt bona feina i la majoria ja s’han incorporat al curs de Competic2!

Us deixem una petita mostra dels projectes del nostre alumnat.