Currículum de llengües estrangeres
Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència bàsica per a comunicar-se en llengua anglesa i s’imparteixen en tres nivells: llengua A1, A2.1 i A2.2, que corresponen als nivells A1 (Inicial) i A2 (Bàsic -Usuari Bàsic-) del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).
El centre ofereix actualment:
-
Anglès A1: Corresponent amb el nivell d’Usuari Inicial o Principiant del MERC. És un curs de 105h repartides en dues sessions setmanals (de setembre a juny). Té per finalitat iniciar l’aprenentatge de la llengua estrangera. Persegueix que l’alumnat sigui capaç de realitzar:
-
Fórmules i expressions elementals per informar i obtenir informació de persones o llocs, demanar identificació o identificar persones o coses…
-
Fórmules bàsiques de cortesia i de relació social: saludar; presentar-se, presentar algú o respondre a una presentació; acomiadar-se; adreçar-se a algú; convidar, agrair i respondre a un agraïment; disculpar-se o acceptar disculpes; felicitar o respondre a una felicitació; demanar permís…
-
Noms, paraules i expressions bàsiques relacionades amb característiques personals, amb necessitats bàsiques i amb l’entorn immediat: detalls personals, la família, la llar…
-
Referències temporals (dates, moment del dia, dia de la setmana…), les quantitatives (els nombres, els diners, l’hora…), les qualitatives i les espacials.
-
La finalitat dels nivells A2.1 i A2.2 és que l’aprenent sigui capaç de comunicar-se amb certa fluïdesa per fer front a situacions quotidianes i satisfer necessitats bàsiques, així com ser capaç de comunicar-se de forma bàsica en un entorn plurilingüe i multicultural. En finalitzar el nivell A2.2 s’obté el nivell d’Usuari Bàsic o Elemental del MERC i permet l’ accés directe al nivell Intermedi o B1 (Llindar) de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI).
-
Anglès A2.1: Es tracta d’un curs de 140h de duració (de setembre a juny) repartides en dues sessions de 2 hores setmanals. El nivell A2.1 persegueix que l’alumnat sigui capaç d’utilitzar:
-
Funcions comunicatives més habituals, mitjançant fórmules i expressions d’ús freqüent: informar i obtenir informació sobre activitats, fets o esdeveniments en present.
-
Verificar informacions; descriure o narrar experiències o activitats en present; expressar intenció o voluntat de fer alguna cosa; regular l’acció (demanar o donar consell, oferir o demanar ajuda, demanar o donar instruccions, acceptar o rebutjar un oferiment, proposar o fer un suggeriment, demanar autorització, expressar prohibició o obligació, etc.).
-
Característiques bàsiques (estructures lingüístiques bàsiques) de diferents tipologies de textos orals: la conversa quotidiana, la descripció, la narració, la instrucció, l’anunci i la notícia de televisió, l’exposició, etc.
-
-
Anglès A2.2: És un curs de 140h de duració repartides en dues sessions setmanals de 2h cadascuna, (de setembre a juny). El nivell A2.2 persegueix que l’alumnat sigui capaç d’utilitzar:
-
Fórmules i expressions bàsiques per a les relacions socials, presencials o virtuals. converses telefòniques.
-
Funcions comunicatives més habituals, mitjançant fórmules i expressions d’ús freqüent: informar i obtenir informació sobre activitats, fets o esdeveniments en passat; verificar informacions en contextos de necessitat bàsica (a l’hospital, en una comissaria, en un banc…).
-
La narració d’experiències o activitats presents o passades; enunciar fets futurs i fer prediccions.
-
Opinions, suggerir, valorar i argumentar.
-
Expressions d’acord o desacord sobre un tema concret; regular l’acció (demanar consell o ajuda, demanar o donar instruccions, acceptar o rebutjar un oferiment, proposar, demanar autorització, prohibir, expressar una opinió negativa, organitzar plans…)
-
Estructures lingüístiques bàsiques dels textos orals més habituals: la conversa informal, l’exposició, la narració, la descripció, la instrucció, el diàleg telefònic, les notícies, els anuncis i l’entrevista.
-
Trets i diferències principals dels registres més habituals de la llengua oral: formal, informal, estàndard…
-
Diferències rellevants en l’ús del codi oral i l’escrit…
-