COMPETIC (Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació)

Competència digital en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació
  • COMPETIC INICIAL: Curs de 105 hores de duració, en dues sessions setmanals de 1h 30′ cadascuna. Oferim horari de matí. Aquest nivell va adreçat a les persones que volen iniciar-se en el món de la informàtica.

• COMPETIC 1: Curs de 105 hores de duració, en dues sessions setmanals de 1h 30′ cadascuna, en horaris de matí. El nivell 1 suposa un domini elemental de les tecnologies de la informació i la comunicació. La superació del curs és equivalent al nivell bàsic d’ACTIC Acreditació en Tecnologies de la Informació i la Comunicació-.

• COMPETIC 2: Curs semipresencial equivalent a 140 hores. L’alumne treballa telemàticament des de casa i realitza el projecte final (12 hores) de forma presencial. L’alumne pot pactar assistir a classe de tutoria, durant dues sessions setmanals de 2h cadascuna, en horari de matí o tarda. El nivell 2 suposa un domini efectiu de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits generals d’aplicació. Aquest nivell correspon a una persona usuària que té autonomia i capacitat crítica envers l’ús d’aquestes tecnologies. La superació del curs és equivalent al nivell Mitjà d’ACTIC.

• COMPETIC 3: Curs semipresencial equivalent a 105h de duració. L’alumne treballa telemàticament des de casa i realitza un projecte final (3 hores) per a cada competència de forma presencial. L’alumne pot pactar assistir a classe de tutoria, durant dues sessions setmanals de 1h 30′ cadascuna, en horari de tarda. El nivell 3 suposa un domini avançat de les tecnologies de la informació i la comunicació en relació amb els seus àmbits específics d’aplicació. La superació del curs és equivalent al nivell avançat d’ACTIC. Cal posseir el reconeixement del nivell de COMPETIC 2 o ACTIC mitjà per accedir a la formació de COMPETIC 3.

Actualment el nostre centre ofereix 3 competències al llarg del curs (C4 Tractament de la informació escrita, C5 Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment i C6 Tractament de la informació numèrica -una competència per trimestre-) de les 5 competències que contempla el currículum d’ACTIC.

Avaluació

• Per superar la certificació de COMPETIC Inicial i COMPETIC 1 cal assistir a classe i superar les tasques d’avaluació contínua (60% de la qualificació) i el projecte final (40% de la qualificació).
  • Per superar COMPETIC 2 cal superar les tasques d’avaluació contínua (60% de la qualificació) i el projecte final (40% de la qualificació).
  • Per superar COMPETIC 3 cal superar un mínim de dues de les tres competències (1 per trimestre) que es treballen durant el curs. Cada competència s’aprova per avaluació contínua (60% de la qualificació) i el projecte final per competència (40% de la qualificació).