Llengua catalana

Currículum i trets de “llengua catalana”

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència bàsica per a comunicar-se en llengua catalana i s’imparteixen en tres nivells que corresponen als nivells A1 (Inicial), A2 (Bàsic) -Usuari Bàsic- i B1 (Llindar -junt amb el B2, Avançat, completen l’Usuari Independent) del MCER (Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües).

El centre ofereix actualment:
  • CATALÀ A1: Corresponent amb el nivell Usuari Inicial del MCER. És un curs de 105h repartides en dues sessions setmanals (de setembre a juny). Persegueix que l’alumnat sigui capaç de comprendre i utilitzar expressions quotidianes i familiars i frases molt senzilles encaminades a satisfer les primeres necessitats, presentar-se i presentar una tercera persona; formular i respondre preguntes sobre detalls personals com ara on viu, la gent que coneix i les coses que té; interactuar d’una manera senzilla a condició que l’altra persona parli a poc a poc i amb claredat i que estigui disposada a ajudar.
  • CATALÀ A2Corresponent amb el nivell Usuari Bàsic del MCER. Es tracta d’un curs de 140h de duració (de setembre a juny) repartides en dues sessions de 2 hores setmanalsEl nivell A2 persegueix que l’alumnat sigui capaç de comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d’importància immediata i comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes familiars i habituals, descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiència o bagatge personal, aspectes de l’entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates.
  • CATALÀ B1: Es correspon amb un nivell Llindar del MCER (junt amb el B2, Avançat, conformen l’Usuari Independent). És un curs de 140h de duració repartides en dues sessions setmanals de 2h cadascuna, (de setembre a juny). El nivell B1 persegueix que l’alumnat sigui capaç de comprendre les idees principals d’una informació clara sobre temes relatius a la feina, a l’escola, a l’oci, etc.; fer front a la major part de situacions lingüístiques que poden aparèixer quan es viatja en una zona on es parla la llengua objecte d’aprenentatge; produir un discurs senzill i coherent sobre temes que li són familiars o d’interès personal; descriure fets i experiències, somnis, esperances i ambicions, i donar raons i explicacions de les opinions i projectes de manera breu.