Llengua castellana

Currículum i tres de “Llengua Castellana”

Aquests estudis tenen com a objectiu que les persones adultes assoleixin un grau de competència bàsica per a comunicar-se en llengua castellana i s’imparteixen en tres nivells: lA1, A2 i B1 del MECR (Marc europeu comú de referència per a les llengües).

El centre ofereix actualment:
  • Castellà A1: Es correspon amb el nivell Usuari Inicial del MERC. És un curs de 105h de duració (de setembre a juny) repartides en dues sessions d’1.30 hores setmanals. El nivell A1 persegueix que l’alumnat sigui capaç de comprendre i utilitzar expressions quotidianes i familiars i frases molt senzilles encaminades a satisfer les primeres necessitats; presentar-se i presentar
    una tercera persona, formular i respondre preguntes sobre detalls personals com ara on viu, la gent que coneix i les coses que té; interactuar d’una manera senzilla a condició que l’altra persona parli a poc a poc i amb claredat i que estigui disposada a ajudar.
  • Castellà A2: Corresponent amb el nivell Usuari Bàsic del MERC. Es tracta d’un curs de 140h de duració (de setembre a juny) repartides en dues sessions de 2 hores setmanalsEl nivell A2 persegueix que l’alumnat sigui capaç de comprendre frases i expressions utilitzades habitualment i relacionades amb temes d’importància immediata i comunicar-se en situacions senzilles i habituals que exigeixin un intercanvi simple i directe d’informació sobre temes familiars i habituals, descriure, de manera senzilla, aspectes de la seva experiència o bagatge personal, aspectes de l’entorn immediat i assumptes relacionats amb necessitats immediates.
  • Castellà B1: Correspon al  nivell Llindar del MERC. Curs de 140h distribuïdes en dues sessions de 2h setmanals (de setembre a juny). Capacita en la comprensió de les idees principals d’una informació clara sobre temes relatius a la feina, a l’escola, a l’oci…, producció de discursos senzills i coherents sobre temes familiars o d’interès personal.