Normes i funcionament del centre

En cap cas l’alumnat podrà gravar o fotografiar a cap membre
del centre sense el seu consentiment.

1.- Telèfons
Han d’estar en silenci i no es poden fer servir a la classe ni als espais
d’estudi. La interrupció de la classe es considera una falta de respecte greu
envers els companys i els docents.

2.- Puntualitat i entrades i sortides de l’aula
Es demana puntualitat a l’hora d’entrada a classe. La interrupció de la classe
ha d’estar justificada i, el professorat pot decidir en darrera instància si permet
l’entrada a l’alumne que arriba tard.
L’entrada o la sortida fora dels horaris establerts implica una falta
d’assistència.

3.- Convivència
El silenci és un valor. Al centre s’ha de respectar el silenci propi de tots els
espais d’estudi, especialment a l’aula, l’aula d’autoformació i la biblioteca.
Entre tots hem de crear un clima que faciliti la comunicació, el treball i
l’aprenentatge.

4.- Material
L’alumnat s’ha de responsabilitzar de portar el material necessari per fer les
activitats de classe. Aquest material és imprescindible per al seguiment de les
activitats i continguts.
Cada alumne és responsable del seus actes i de tot el material i instal•lacions
que pugui fer malbé fent-ne un mal ús.

5.- Assistència
S’exigeix un mínim del 80% d’assistència. Les faltes han ser justificades.
L’alumnat ha de preocupar-se de saber què s’ha fet a classe consultant els
companys o l’aula virtual.
La falta d’assistència sense justificació durant dues setmanes seguides
comportarà la baixa de l’alumnat.

6.- Tutor/a
És l’encarregat d’assessorar l’alumnat i orientar-los en tot el referent al seu
procés d’aprenentatge.
Horari de tutoria: cada grup té assignada una hora d’atenció recollida a l’horari
de classe lliurat a l’inici de curs, i que figura al plafó de l’aula.

7.- Delegats/des
A l’inici de curs, cada grup escull els seus representants (delegat/ada i
subdelegat/ada) que actuen de portaveus de la classe i de representants
davant la resta de l’escola. Els alumnes han de participar també, mitjançant
els seus representants, al Consell de centre.

8.- Sortides i activitats
Durant el curs es realitzaran diverses sortides culturals i formatives. Algunes
són obligatòries dels mòduls corresponents.

9.- Altres informacions
Està prohibit l’ús d’internet per a tot allò que no sigui estrictament educatiu.
Està prohibit fumar i prendre substàncies que poden generar dependència en
el recinte escolar, inclosos els espais exteriors. Es prega que es facin servir
els cendrers i les papereres.

L’alumnat no podran accedir al centre amb vehicles, monopatins, patins,
bicicletes o similars, llevat d’aquelles persones que ho necessitin per raons de
mobilitat reduïda en atenció al seu grau de discapacitat.

No es permet l’entrada d’animals, llevat dels gossos pigall.

Al centre disposem de contenidors de recollida selectiva: Demanem que se’n
faci un correcte ús.

El pàrquing del centre és d’ús exclusiu del personal que hi treballa. Per tant,
l’alumnat no hi pot aparcar els seus vehicles.

En les situacions conflictives, es prendrà les decisions adients l’òrgan
competent, segons preveu la normativa.

Finalment, tothom ha de col•laborar en la creació d’un bon ambient que faciliti
l’aprenentatge i les relacions al centre.