Fira de projectes “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula”

El 17 de febrer, pel matí, es celebrarà la 3a Fira de projectes del programa “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” a la seu de CosmoCaixa.

Més de 2000 estudiants de 4t d’ESO que han cursat l’assignatura optativa de Tecnologia i han participat en aquest programa presentaran els projectes que han realitzat en la fase final d’aquest programa. També hi haurà sis instituts que han pilotat la implementació del programa a segon d’ESO. S’esperen més de 2000 visitants.

Aquest és el tercer curs que s’implementa aquest programa en el que han participat 175 instituts d’arreu de Catalunya. El programa és l’adaptació al sistema educatiu català del projecte “Clase de Tecnologías Creativas (CTC)” dissenyat i suportat per Arduino Verkstad. El professorat participant ha rebut una formació intensiva abans d’iniciar el curs i rep una formació i suport en línia mentre dura l’activitat acadèmica.

interior

L’alumnat disposa d’un entorn de treball en línia amb les pautes de treball i suport conceptual i procedimental que acompanya els dispositius físics del kit d’activitats. Aquest consta de diferents dispositius electrònics, sensors, actuadors, placa de control (Arduino UNO) i un conjunt d’elements en fusta per muntar els projectes d’aprenentatge. Per implementar els algorismes de control s’empra l’entorn de desenvolupament (IDE) d’Arduino.

Des del primer moment l’alumnat s’implica activament en l’aprenentatge en el que l’aprendre a partir de l’acció n’és la base que s’encadena amb el treball per projectes. Aquests no consisteixen només en robots sinó en tot tipus de ginys tecnològics en els que la interacció de l’objecte amb l’entorn i amb les persones es fa a través d’un microcontrolador programable amb un conjunt d’actuadors i de sensors. L’equipament té un caràcter obert i universal de fàcil accés i ampliació amb costos raonables. La seva estructura permet treballar amb diferents nivells i ritmes d’aprenentatge deixant lloc a l’excel·lència.

Save