Propòsit, Finalitats i Funcions

El propòsit del CESIRE és contribuir a la creació d’una nova mirada educativa a través de la innovació pedagògica fonamentada en la recerca amb les següents finalitats:

• Afavorir l’adquisició de les competències de l’alumnat, per al desenvolupament i realització personal i social de l’alumnat i que esdevinguin persones que aprenen al llarg de la vida,  compromeses amb l’entorn, arrelades a la comunitat i constructores d’estils de vida més lliures, justos i saludables.
  • Promoure el desenvolupament professional dels docents del s.XXI, situant-los com a creadors de nous entorns d’aprenentatge amb sentit, altament eficaços i inclusius.
  • Contribuir a l’impuls de la transformació de l’educació, envers nous entorns d’aprenentatge altament eficaços i inclusius.

Les funcions principals del CESIRE són:

1

Conèixer i facilitar l’accés a la recerca educativa i al coneixement pedagògic emergent, així com a l’actualització científica i didàctica específica dels diferents àmbits del saber.

2

Generar saber pedagògic fonamentat en la recerca acadèmica, el coneixement pedagògic emergent i la recerca a l’aula.

3

Donar suport als docents, centres i serveis educatius, potenciant la innovació de les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge, l’obtenció d’evidències i la construcció de saber pedagògic per part de la comunitat docent.

4

Actuar com a punt d’enllaç entre la formació, la innovació i la recerca amb la finalitat de potenciar l’actualització científica i didàctica específica, així com la reflexió i la transferència metodològica a l’aula amb un enfocament integral, multifuncional i transferible de coneixements, destreses i actituds necessàries per al desenvolupament i la realització personal i social de tot l’alumnat.

5

Impulsar el desenvolupament de les competències professionals docents del s.XXI, per a la creació de nous entorns d’aprenentatge centrats en l’alumne i en l’aprenentatge amb sentit, per incrementar l’èxit educatiu de l’alumnat.

6

Contribuir a la transformació de la formació permanent envers nous models formatius que facilitin la personalització de les trajectòries d’aprenentatge al llarg de la vida per a la millora de la pràctica educativa.

7

Impulsar la innovació pedagògica com a cultura dels centres educatius i donar suport a les diverses modalitats d’innovació que s’estableixen a l’Ordre ENS/303/2015, contribuint a l’ampliació del mapa de la innovació de Catalunya.

8

Treballar de forma col.laborativa amb la resta d’unitats del Departament d’Educació per a la creació i desenvolupament de projectes fonamentats en les darreres aportacions de la recerca educativa i la innovació pedagògica.

9

Establir una xarxa de treball col.laboratiu amb agents externs amb l’objectiu de compartir coneixement, optimitzar recursos i crear projectes que incorporin les darreres tendències en el coneixement específic i la innovació metodològica.