Presentem el taller “1×4 portem el CESIRE a l’aula”

El proper 29 de març de 2017 presentem algunes de les activitats que desenvolupem al CESIRE en una sessió organitzada pel CRP de Terrassa de 17:00 a 19:00 de la tarda. El taller porta per títol: “1×4 portem el CESIRE a l’aula“.
En una sessió de dues hores presentarem el model de treball que estem desenvolupant, centrat en activitats d’aula, tot portant-lo a la pràctica amb propostes concretes que estem desenvolupant: vídeoMAT, Imatges i coneixement, Motxilla Bioclimàtica i Controvèrsies Socio-Científiques.
Us podeu inscriure a la jornada en la següent adreça: https://goo.gl/SmhbKm
Què promovem? Suport a la formació de ciutadans responsables, implicats i crítics, amb treball a partir de preguntes indagadores i metodologies competencials actives i creatives on hi hagi integració de coneixements, tant vertical com horitzontal.

propostes_cesire
Us hi esperem per compartir aquestes idees amb tots vosaltres.

 

Càpsula de ciència: la primària al nanomón

El dimecres 15 de març t’esperem al CESIRE (Av. Drassanes, 10, de Barcelona) de 17.45 a 19.45 h, per acompanyar-nos en un viatge a un món ocult, mil milions de vegades més petit que el nostre, que està revolucionant la societat que ens envolta: el món de la nanotecnologia.  Es demana confirmació d’assistència mitjançant un correu a nlopez@xtec.cat
 capsulanano

IV Jornada de l’energia. Educant cap un model energètic sostenible


El proper 25 de març del 2017 es celebrarà la 4a Jornada d’Energia d’Olot amb el tema central: Educant cap un model energètic sostenible. Aquesta jornada té per objectiu sensibilitzar, debatre, formar i compartir experiències didàctiques al voltant del tractament curricular  a les etapes d’ESO, Batxillerat i… Llegeix més»

Inscriu-te a TACArt!

El dia 18 de març de 2017 es celebrarà la primera edició de la Jornada TACArt, dedicada a l’intercanvi d’experiències d’educació artística: visual i plàstica, música i dansa, amb l’ús de tecnologia dins el món educatiu.

Aquesta trobada està especialment adreçada a mestres de primària, professorat de secundària i ensenyaments artístics, essent… Llegeix més»

Fira de projectes “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula”

El 17 de febrer, pel matí, es celebrarà la 3a Fira de projectes del programa “Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula” a la seu de CosmoCaixa.
Més de 2000 estudiants de 4t d’ESO que han cursat l’assignatura optativa de Tecnologia i han participat en aquest… Llegeix més»

Taller presentació de l’exposició “Leonardo da Vinci. El geni i els invents”

Fins al mes de juny, el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya acull l’exposició temporal “Leonardo da Vinci: el geni i els invents“. Aquesta exposició va acompanyada d’un ventall de propostes didàctiques i concursos pensats per a diversos nivells educatius.… Llegeix més»

Treball per projectes en àmbits STEM

stem_abpEl CESIRE, amb la col.laboració de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, organitza les Jornades de formació sobre el treball per projectes en àmbits STEM. Adreçades a professorat de secundària en actiu, de les àrees de Ciències Experimentals (Biologia i Geologia, Física i Química), Matemàtiques i Tecnologia, les sessions inclouran ponències i tallers pràctics en què els participants desenvoluparan propostes de projectes amb l’ajut de professors experts (veure Programa i Calendari).

Les dues primeres sessions s’orienten a projectes dins i des de l’àrea (Tecnologia, Matemàtiques o Ciències), la tercera a projectes interdisciplinaris, i la darrera a espais fora dels instituts on els adolescents aprenen per projectes.

Les Jornades se celebraran a la seu del CESIRE a Barcelona (Av. Drassanes, 10) els dies 22 de Febrer, 8 de Març, 22 de Març i 5 d’Abril. [+info i inscripció]

Curs “Estratègies d’aula per treballar les competències en CCSS amb documents d’arxiu”

Curs de 30 hores adreçat a professorat d’ensenyament primari i secundari. Es treballaran diverses estratègies per afavorir el treball competencial de les CCSS amb l’ús de fonts documentals. S’organitza en 7 sessions que combinen la presentació d’experiències, el treball en grup i els tallers pràctics.
  • Dates: del 31 de gener al 2 de maig (les sessions es realitzen en dimarts)
  • Horari: de 17 a 20h
  • Lloc: CESIRE. Av. Drassanes, 10. Barcelona.
Període d’inscripció: del 9 a 19 de gener de 2017

“Los hilos de infantil” – Premi Marta Mata 2016

L’Associació de Mestres Rosa Sensat ha premiat enguany Mª de los Ángeles Abelleira i Mª Isabel Abelleira, dues mestres de l’escola pública gallega pel seu treball “Los hilos de infantil” , un conjunt d’experiències dels darrers set anys amb nens i nenes de segon cicle… Llegeix més»

Llull i les matemàtiques (II): la quadratura del cercle

En l’obra de Llull hi ha certes imatges dotades d’un fort caràcter simbòlic que apareixen de forma recurrent en diferents llibres. L’arbre o l’escala poden ser dos exemples. Però hi ha una tercera que té un aire més matemàtic: la figura plena, que conté un triangle, un quadrat i un cercle. Deixant de banda les interpretacions teològiques o filosòfiques donades al conjunt de la figura o a cadascuna d’elles per separat (la tripiclitat de l’univers, les tres religions, etc.), la figura apareix comentada geomètricament al Liber de geometria nova et compendiosa i a De quadratura e triangulatura de cercle , totes dues obres de l’any 1299. En elles afirmava que les tres figures tenien la mateixa àrea, el que implicava que, segons ell, havia aconseguit quadrar i “triangulitzar” el cercle. Tal és la importància d’aquesta figura que també la trobem gravada al seu sepulcre. L’estudi de la figura plena ens proporciona una interessant activitat d’aula.

64plenams

Save