Treball per projectes en àmbits STEM

stem_abpEl CESIRE, amb la col.laboració de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació, organitza les Jornades de formació sobre el treball per projectes en àmbits STEM. Adreçades a professorat de secundària en actiu, de les àrees de Ciències Experimentals (Biologia i Geologia, Física i Química), Matemàtiques i Tecnologia, les sessions inclouran ponències i tallers pràctics en què els participants desenvoluparan propostes de projectes amb l’ajut de professors experts (veure Programa i Calendari).

Les dues primeres sessions s’orienten a projectes dins i des de l’àrea (Tecnologia, Matemàtiques o Ciències), la tercera a projectes interdisciplinaris, i la darrera a espais fora dels instituts on els adolescents aprenen per projectes.

Les Jornades se celebraran a la seu del CESIRE a Barcelona (Av. Drassanes, 10) els dies 22 de Febrer, 8 de Març, 22 de Març i 5 d’Abril. [+info i inscripció]

Curs “Estratègies d’aula per treballar les competències en CCSS amb documents d’arxiu”

Curs de 30 hores adreçat a professorat d’ensenyament primari i secundari. Es treballaran diverses estratègies per afavorir el treball competencial de les CCSS amb l’ús de fonts documentals. S’organitza en 7 sessions que combinen la presentació d’experiències, el treball en grup i els tallers pràctics.
  • Dates: del 31 de gener al 2 de maig (les sessions es realitzen en dimarts)
  • Horari: de 17 a 20h
  • Lloc: CESIRE. Av. Drassanes, 10. Barcelona.
Període d’inscripció: del 9 a 19 de gener de 2017

“Los hilos de infantil” – Premi Marta Mata 2016

L’Associació de Mestres Rosa Sensat ha premiat enguany Mª de los Ángeles Abelleira i Mª Isabel Abelleira, dues mestres de l’escola pública gallega pel seu treball “Los hilos de infantil” , un conjunt d’experiències dels darrers set anys amb nens i nenes de segon cicle… Llegeix més»

TAC_Art – Obert el període per a presentar experiències

Us informem que està obert el període per a presentar experiències per a la I Jornada de tecnologia digital i educació artística
La creació de projectes interdisciplinars de música, dansa, visual i plàstica amb tecnologies digitals fomenta la creixent importància de les polítiques STEAM dins l’àmbit educatiu.
Si… Llegeix més»

Llull i les matemàtiques (II): la quadratura del cercle

En l’obra de Llull hi ha certes imatges dotades d’un fort caràcter simbòlic que apareixen de forma recurrent en diferents llibres. L’arbre o l’escala poden ser dos exemples. Però hi ha una tercera que té un aire més matemàtic: la figura plena, que conté un triangle, un quadrat i un cercle. Deixant de banda les interpretacions teològiques o filosòfiques donades al conjunt de la figura o a cadascuna d’elles per separat (la tripiclitat de l’univers, les tres religions, etc.), la figura apareix comentada geomètricament al Liber de geometria nova et compendiosa i a De quadratura e triangulatura de cercle , totes dues obres de l’any 1299. En elles afirmava que les tres figures tenien la mateixa àrea, el que implicava que, segons ell, havia aconseguit quadrar i “triangulitzar” el cercle. Tal és la importància d’aquesta figura que també la trobem gravada al seu sepulcre. L’estudi de la figura plena ens proporciona una interessant activitat d’aula.

64plenams

Save

Oberta la inscripció al vídeoMAT 2017

Ja s’ha obert la inscripció al vídeoMAT 2017. Us podeu inscriure fins el 6 de març de 2017. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

V Jornades sobre l’Ensenyament de la Biologia i Geologia

Els grans problemes del segle XXI són complexos i, per tant, requereixen la col·laboració de diferents disciplines. Els equips d’investigadors actuals són interdisciplinaris;  treballen conjuntameny biòlegs, físics, químics, estadístics, geòlegs, enginyers… perquè els nous coneixements es troben ara en les fronteres entre especialitats. Però què… Llegeix més»

El circumrelator. Construeix un poema lul·lià

Els alumnes, amb l’ajuda d’un circumrelator que hauran de dissenyar i fabricar, escriuran un poema inspirat en el Llibre de les bèsties de Ramon Llull.
El circumrelator és una  joguina creativa basada en l’Ars combinatòria lul·liana, que ajuda els nens i nenes, nois i noies, a… Llegeix més»

Llull i les matemàtiques (I): Un problema d’eleccions

És sempre el candidat més votat el més ben valorat? Si ens regim per “majories simples” farem sempre la millor elecció? Ramon Llull es va plantejar aquestes qüestions i va proposar un mètode d’elecció per preferències que juga amb la combinatòria. Pot ser el punt de partida d’una bona activitat d’aula.

Save