Comunicat dels i les professionals del CESIRE en defensa del nostre sistema educatiu

(Versión en castellano)

En el darrers dies, des de certs àmbits polítics i mediàtics, s’està posant en qüestió la tasca diària de mestres, professorat i centres educatius de Catalunya. Es parla, per exemple, d’”adoctrinament”, falsejament de la història o de “menystinença de la llengua castellana”, crítiques que, en la majoria de casos, s’han fet des de la manipulació d’informacions o  directament des de la mentida flagrant.

L’escola catalana té una llarga tradició en educació ciutadana que fomenta els valors democràtics i la defensa de la pau, així com també l’aplicació d’un model didàctic educatiu integrador i plurilingüe que s’ha mostrat capdavanter en pedagogia i didàctica. Aquest model educatiu i els valors que promou han estat un referent, en molts moments,  arreu de l’Estat espanyol.

El nostre model educatiu fomenta l’esperit crític  de l’alumnat per tal que en un futur puguin esdevenir ciutadans participatius i responsables. Aquest aprenentatge implica educar en el coneixement,  l’argumentació fonamentada  i la comunicació constructiva. Des d’aquesta premissa, semblen del tot  paradoxals que les crítiques al nostre sistema educatiu es facin des del desconeixement, la tergiversació o la desinformació, actituds que es contradiuen amb els valors del sistema educatiu català.

Conèixer la cultura i la llengua pròpia ha format part, des de sempre, de l’ideari de l’escola catalana; no podria ser d’una altra manera. Però aquesta preservació ha tingut en compte donar a la llengua castellana l’espai que li correspon, com a llengua cooficial,  i ha respectat, sempre la diversitat lingüística i cultural de la gran quantitat de cultures i llengües que en els últims anys formen part del dia a dia de les nostres aules.

Posar en dubte la manera de fer, que ha caracteritzat de sempre l’escola catalana, és faltar l’honorabilitat i honestedat de tants i tantes professionals que treballen de forma responsable en el desenvolupament de la seva feina diària.

Dissabtes de ciència

Curs adreçat a mestres d’educació infantil i primària format per 4 monogràfics que giren al voltant de diferents temes de ciència . Les sessions seran de 9 h a 14 h.

• 4 de novembre. Slime meravellós o moc fastigós a càrrec de Marc Boada
  • 2 de desembre: Educació… Llegeix més»

Servei de préstec: nou horari d’atenció

Us informem que a partir del 23 d’octubre, l’horari d’atenció al públic del servei de préstec del CESIRE serà el següent:

• matins (de dilluns a divendres): 9 – 13 h
  • tardes (dilluns i dimecres): 16 – 18 h

Les comandes s’han d’adreçar a través del formulari que trobareu a la secció de préstec. Per tal de poder garantir un bon servei, és recomanable confirmar dia i hora prèviament amb les persones responsables del servei al 938823125, o bé a l’adreça cdec@xtec.cat.

DOCENTS PER A L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA.Itineraris de formació STEAM autoplanificats.

JA POTS MATRICULAR-TE !
Curs de formació basat en la investigació a través de les arts amb una mirada competencial i integradora dels coneixements STEAM. El treball partirà d’un concepte d’educació artística obert, transversal i compartit creant xarxa i tenint en compte que en la… Llegeix més»

Aturada del servei de préstec

Us informem que entre el 8 i el 15 de setembre (inclosos) el servei de préstec del CESIRE romandrà tancat. Per més informació podeu contactar amb les persones responsables (938823125 ó cdec@xtec.cat)

Save

III Jornada d’Experiències Didàctiques de Memòria Històrica

La jornada serveix com lloc de trobada i d’intercanvi d’experiències didàctiques de memòria històrica. Els objectius de la jornada pretenen posar en contacte a docents de diferents territoris interessats per tractar temes de memòria, conèixer els espais de memòria del nostre país i fomentar la xarxa de centres que treballen temes de memòria.

Jornada “(Des)fer el territori”

Després de dècades en les quals l’ocupació del territori era sinònim de riquesa econòmica, en els darrers anys s’ha donat un canvi cultural que aposta per la defensa del paisatge. Així, el paisatge és vist com un bé comú que cal protegir, gestionar i ordenar… Llegeix més»

Taller: Impressió 3D per a tothom (Iniciació)

Aquest taller, organitzat pel CESIRE, s’adreça a mestres i professors interessats en conèixer les possibilitats educatives de la impressió 3D i en iniciar-se en aquesta tècnica de fabricació.
La impressió 3D és una tecnologia que està arribant a les aules i que aporta noves possibilitats didàctiques,… Llegeix més»