Available courses

Activitats de reforç d'altres cicles.

Temari de Socials de l'escola Castellar-Oliveral

Temari de 5è de ciències naturals

El temps atmosfèric.
Els elements del clima: temperatura, precicipatacions
Instruments de mesura
Factors climàtics
El clima temperat
Climes de Catalunya
El canvi climàtic

L'aigua: estats i canvis. El cicle de l'aigua.

Els rius: curs del riu, vocabulari.

Els rius de Catalunya i Espanya

La Geosfera.Fenòmens geològics.
Les formes del relleu terrestre.
La formació del relleu.
El Planeta Terra com a astre que forma part de l'Univers. El Sistema Solar. La Via Làctea i els moviments de la Terra.

Els paisatges vegetals, la conservació del medi ambient, les zones protegides i la fauna de Catalunya són els continguts d'aquest curs

Els continguts són:


El relleu català, els paisatges de muntanya, els de plana i els de costa, el clima a Catalunya i els rius catalans.

Temari de 6è de primària del CEIP Castellar-Oliveral de València.

Els recursos i els sectors econòmics.

Recorregut per l'Edat Moderna.

L'edat contemporània a tot el món.

Un cop d'ull a l'edat Antiga

Organització de les societats catalana, espanyola i europea. Mapes interactius.

La reproducció en els éssers vius

la població a Catalunya, Espanya i Europa. Creixement de població, migració, densitat, distribució de la població, esperança de vida, ...
Projecte Juan Figueroa
Aquest curs és la primera part d'un projecte que ha estat realitzat en el marc del curs de formació telemàtica "D-204-Ús i dinamització de Moodle" del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya durant el curs 2009-2010.

PARTS DEL PROJECTE
  1. L'art romà
  2. Neoclassicisme, Romanticisme i Realisme

CONTEXT
Complement/reforç al curs presencial. No es tracta d'un curs elearning, sinó d'un complement per al curs presencial.

OBJECTIUS
Els objectius d'aquest curs d'art són:
  • Apropar la matèria d'Història de l'art i els recursos TIC,
  • Aprofitar la predisposició de bona part de l'alumnat envers aquestes tecnologies per oferir-ne una vessant educativa,
  • Explorar les possibilitats del moodle en una matèria que d'entrada sembla lluny d'aquestes innovacions,
  • Encetar una nova metodologia de treball i
  • Aprofitar les dotacions informàtiques dels instituts
RECURSOS
He intentat utilitzar recursos diferents (de text, visuals... aliens o d'elaboració pròpia) per dos motius: posar la informació a l'abast d'un alumnat amb destreses i capacitats diferents i subministrar les dades necessàries per garantir el progrés de tothom.

ACTIVITATS
En les activitats, que són majoritàriament d'elaboració pròpia, he combinat les individuals i les col·laboratives -crec necessari l'esforç individual però també el contrast d'opinions i l'ajuda entre alumnes- les directes i les d'entrega -és motivador obtenir una correció instantània i també meditar, buscar i crear-, les senzilles i les de major dificultat...

Autor/a: Maria Jesús Monter Domec
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Seqüència didàctica de Ciències socials, geografia i història de 1r d'ESO elaborada pel Servei de Tecnologies per a l'Aprenentatge i el Coneixement del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

Els recursos formen una programació d'aula orientada al treball per competències. La seqüència és susceptible de ser adaptada pel professorat en funció de la situació, entorn i necessitats de l'alumnat. Les activitats i projectes que es proposen es basen en materials oberts, que es troben disponibles a portals educatius de diferents administracions públiques, complementats amb aplicacions web2.0.

La seqüència està formada per 10 unitats didàctiques:
  1. La Terra
  2. Els paisatges
  3. Els climes
  4. Impactes ambientals
  5. Desenvolupament sostenible
  6. Els pobles prehistòrics
  7. Les primeres civilitzacions urbanes
  8. Els primers pobles de la Península Ibèrica
  9. La Grècia clàssica
  10. Roma a Catalunya

Requeriments tècnics:
  • Per veure els mapes conceptuals cal tenir activat el filtre Freemind.
  • Versió de Moodle: 1.9.5 o superior. En versions anteriors és possible que alguns elements no es restaurin correctament.

Autor/a: J. Miquel Albert, José Luis de la Torre, Marcelo González, Santiago Lugo i Francesc Vilalta
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Espai destinat a treballar diverses activitats amb l'alumnat cicle superior en l'àrea de coneixement del medi social i cultural.
Espanya i Catalunya , als segles XVI i XVII, sota el govern dels Àustries i els Borbons: política, societat, economia i art.

L'Edat moderna: El Renaixement; l'Espanya dels reis Catòlics; els grans descobriments geogràfics;els pobles precolombins, la conquesta i colonització d'Amèrica, Catalunya a l'edat moderna.

Activitats diverses al voltant de la Història per realitzar a 6è, en finalitzar els temes.

Les institucions de Catalunya
El paper de l'agricultura, de la ramaderia i de la pesca en l'economia catalana.
La diversitat del sector industrial a Catalunya i la localització geogràfica de les indústries principals.
La importància del sector serveis a Catalunya: comerç, turisme i transports.

Temari de coneixement del medi adaptat a alumnes nouvinguts.

Tema 4 de Coneixement del Medi Social de 5è

Continguts: Situar-se a la Terra, la Terra, Europa, Espanya i Catalunya

Temari de 5è del CEIP Castellar-Oliveral

Repàs del tema 8 de matemàtiques

Repassa les operacions bàsiques: sumes, restes, multiplicacions i divisions, monedes, ...

Simetries, geometria plana

Tots els continguts de llengua

Jocs de rol per practicar la llengua oral a cicle mitjà i superior.

Textos para trabajar la comprensión lectora en todos los ciclos. Tiene una ficha de comprensión.