POEFA |
El Departament d’Educació ha seleccionat el curs 2020-21,el centre ESCOLA TAXONERA per participar en el Projecte amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat (POEFA). Aquest projecte té per objecte la selecció de centres de titularitat pública del Departament d’Educació que presentin un projecte escolar amb actuacions innovadores de suport i reforç per reduir i prevenir l’abandonament escolar prematur i fomentar la igualtat d’accés a una educació de qualitat en les etapes de primària, secundària obligatòria i batxillerat. D’acord amb això s’estableix el marc per a la formalització d’actuacions en els centres de titularitat pública adreçades a incrementar l’èxit educatiu i a disminuir la taxa d’abandonament escolar a través d’accions diferenciades, complementàries i d’espais d’aprenentatge innovadors. Aquest marc ha previst assignar-vos una dotació pressupostària única i finalista per finançar les modalitats que vàreu sol·licitar per al vostre centre. Les accions que inclouen aquest projecte: A. Reforç educatiu extern. Sessions i tallers en horari lectiu que proporcionen suport per a les competències bàsiques amb docents externs, i professionals o assessors de reforç per als alumnes més vulnerables. B. Extensió educativa amb un component lúdic. Sessions i estades dins i fora del centre, en horari lectiu, de tarda o extraescolar. |
ESPAI VIRTUAL: @escolataxonera.cat |
Ja tenim un espai virtual de l’escola: @escolataxonera.cat
Gràcies a aquest espai, els alumnes de 4t, 5è i 6è podran treballar mitjançant el “núvol” i participar al bloc d’Educació Física. Per saber-ne més, feu un cop d’ull a la presentació que es va utilitzar a la reunió informativa per a les famílies clicant aquí. |
PAS D’EDUCACIÓ INFANTIL A PRIMÀRIA |
Per veure la presentació sobre el pas d’Educació Infantil a Educació Primària, seguiu el següent enllaç. |
PROJECTE : “APRENEM JUNTS” |
Es va iniciar durant el curs 2014-2015 a Educació Infantil amb l’objectiu de millorar les relacions entre els alumnes d’un mateix cicle i fomentar l’aprenentatge entre nens i nenes de diferents edats. Mica en mica s’ha anat implementant als altres cicles. |
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT |
L’objectiu d’aquest projecte és abaratir la despesa familiar en llibres, garantir que tot l’alumnat el pugui tenir, així com prendre consciència de tenir cura i respectar el material comunitari. Mitjançant una quota de manteniment (folrar i reposar els llibres trencats o perduts), els infants de la nostra escola gaudeixen de llibres socialitzats. Les famílies tan sols s’han de fer càrrec dels llibres no reutilitzables. |
PLA COMUNITARI DE BARRI |
Participem i tenim representació en: Carmel Amunt, programa ÈXIT de la Obra Social La Caixa i altres activitats adreçades a les AMPAs i famílies del districte. Participem en el projecte “Temps de Barri, temps educatiu compartit”. Els patis escolars de la ciutat s’obren com a espai d’ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d’horari escolar, en cap de setmana i en període de vacances escolar. Els objectius principals de l’obertura dels patis escolars són: ● Optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació. ● Donar una alternativa de lleure als infants i joves i les seves famílies que s’exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat. Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves. Als patis escolars oberts es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu, artístic i en família. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes al barri. |
CENTRE DE PRÀCTIQUES |
Som un centre de pràctiques, és a dir, participem en la formació dels nous i noves mestres. Col·laborem amb diferents universitats: Universitat de Barcelona, Universitat de Bellaterra i Universitat Ramon Llull Blanquerna, així com els instituts de la zona, per exemple l’Institut Anna Gironella de Mundet. |
PLA DE TREBALL PER PROJECTES |
El treball gira al voltant de l’interès dels alumnes per un àrea o contingut concret. Aquest estudi es porta a desplegar totes les àrees relacionades, tal i com ho fa la societat quan ha de donar resposta als seus reptes. D’aquesta manera es realitza un treball més vinculat a la realitat i més acord a com es treballa a d’altres nivells, posant en marxa equips multidisciplinars. D’aquesta manera es fomenta la iniciativa personal, la motivació i la capacitat de treballar en grup. |
PROGRAMA BIBLIOTECA ESCOLAR |
La biblioteca escolar és un espai educatiu i dinàmic, un centre de recursos que conté documents en tot tipus de suport per a l’aprenentatge i per a la recerca. És un servei per al desenvolupament del currículum i del projecte educatiu de centre adreçat al professorat, a l’alumnat i a tota la comunitat educativa. La seva missió és facilitar l’accés i difondre els recursos d’informació afavorint els processos de creació del coneixement. |
PROJECTE DE “DINAMITZACIÓ DEL TEMPS D’ESBARJO” |
A Educació Infantil es fa una diferenciació d’espais amb elements que promouen el joc creatiu, la relació entre companys i l’activitat motriu. A Primària a més a més dels elements de “mobiliari” fixes es duu a terme una organització que ofereix activitats diverses per realitzar de manera voluntària, com ara: racó de lectura, jocs esportius, racó artístic amb pissarres i guixos de colors. |