Història

L’Escola Taxonera va obrir les seves portes el curs 1982-83, però no va ser fàcil. Els veïns van organitzar nombrosos actes reivindicatius per aconseguir aquest projecte i fins i tot per decidir sobre la ubicació.

La majoria d’alumnes de que es va nodrir l’escola provenien de diverses acadèmies i centres provats ubicats al barri.

Més tard, però una altra vegada gràcies a la pressió veïnal, el parvulari va obrir les seves portes el curs 1985-1986 en un edicfici annex. Actualment, les aules d’Educació Infantil estan integrades a l’edifici de primària i les instal·lacions annexes es situa l’EBM Xarlot.

Però les ampliacions no s’acaben aquí, el curs 1990-91 es va inaugurar el gimnàs.

L’arquitecte va ser Emili Donato qui s’encarregà de la construcció (1978-1981). Per saber-ne més, consulteu: HIC> Arquitectura, un bloc sobre arquitectura contemporània.

L’estructura arquitectònica està pensada per obrir-se al barri i dotar-lo d’infraestructures educatives i d’esbarjo.