LECTURA 7: UN ELEFANT AMB COR D’OCELL -llibre de lectura socialitzat-
ABANS DE LA LECTURA
- Situem el llibre a partir de la portada.
- Presentem els personatges i els geolocalitzem.
- Descobrim com i on viuen personatges.
- Cerquem l’any d’edició del llibre i comentem sistemes de comunicació entre les persones. Parlem de les cartes.
DURANT LA LECTURA
- Seguim el Pla Lector: cada setmana pintem les pàgines que ens proposem llegir a casa.
- Llegim sols, en veu alta, compartim la lectura amb companys, mestres i família.
- Parlem de les il·lustracions i ens imaginem l’escenari.
- Descobrim imatges d’en Xavier a l’Àfrica.
DESPRÉS DE LA LECTURA
- Treballem amb les fitxes de classe.
- Compartim les nostres opinions.
- Cerquem informació d’Àfrica i la portem a l’escola.
LECTURA 6: TIC-TAC, TIC-TAC!
CONNEXIONS: Projecte Desendolla’t -actuació Programa Escoles Verdes-
ABANS DE LA LECTURA
- Repassem els personatges del conte (Racó verd 2016/17).
- Repassem les normes d’estalvi energètic i n’acordem de noves.
- Deixem la classe a les fosques i descobrim ESPERADORS.
DURANT LA LECTURA
- Llegim el conte del Projecte Desendolla’t: 3 nivells de lectura.
- Practiquem la lectura digital del conte a l’escola i a casa: CLIQUEU AQUÍ PER TROBAR LA VERSIÓ ONLINE.
DESPRÉS DE LA LECTURA
- Aprenem fent l’activitat de la fitxa: hi treballem a l’escola i a casa amb la nostra família.
LECTURA 5: EL GALL XAFARDER DE RIPOLL
CONNEXIONS: Sortida CdA Ripollès
ABANS DE LA LECTURA
- Situem el poble de Ripoll: A quina comarca pertany? De quina comarca som nosaltres? Sempre ha estat així?
- Per què el gall és el protagonista de la lectura i de la sortida?
- Quants km hi ha de Sant Quirze de Besora a Ripoll?
- Amb quins mitjans de transport podem anar a Ripoll?
- Hi has anat mai? Què hi has anat a fer?
DURANT LA LECTURA
- Llegim la lectura (fotocòpia) i el conte socialitzat que anem compartint amb els companys de classe.
- Fem les activitats.
- Anem a Ripoll i observem llocs del conte.
DESPRÉS DE LA LECTURA
- Acabem les activitats.
- Escrivim una pàgina més del conte.
LECTURA 4: Núria, una supermarmota
CONNEXIONS: projecte AIGUA i sortida a la Vall de Núria.
ABANS DE LA LECTURA
- Situem La Vall de Núria: selecció de fotos.
- Presentem el llibre: parlem de la portada.
- Descobrim les imatges de la nostra adaptació de la lectura: – Quins animals hi descobrim?
DURANT LA LECTURA
LECTURA 3: L’any de l’esquirol
Capítol 1: El rebost de l’esquirol
CONNEXIONS: Les estacions (la tardor)
ABANS DE LA LECTURA
- Presentem el protagonista de la lectura: l’esquirol.
- On viu? Què fa? Com és? Què menja?…
- Presentem el conte: títol del llibre i capítols. Cada capítol correspon a una estació de l’any.
DURANT LA LECTURA
- Llegim seguint el Pla Lector de la classe:
Quin dia de la setmana és?
Què li cau a sobre?
Què cull l’esquirol?
A qui es troba?
DESPRÉS DE LA LECTURA
LECTURA 2: Som astronautes, una aventura dels Murris.
CONNEXIONS: Projecte L’espai
ABANS DE LA LECTURA
- Expliquem la nostra sortida al Castell de Montesquiu: recordem l’escultura dels planetes.
- Parlem dels protagonistes del conte: Els Murris.
- Repartim els llibres de lectura socialitzats.
- Observem les imatges del conte i els nivells de lectura.
DURANT LA LECTURA
- Llegim la lectura en veu alta i escenifiquem el viatge a l’espai mentre llegim.
- Comprovem el nivell de comprensió lectora.
- Investiguem el significat de les paraules que no entenem.
DESPRÉS DE LA LECTURA
- Treballem les fitxes de la lectura.
- Preparem l’entrevista dels periodistes als Murris i la gravem.
LECTURA 1: En Klaus i la Jana Accés a la lectura digital.
CONNEXIONS: L’entrada a l’escola
ABANS DE LA LECTURA:
- Parlem del nostre primer dia d’escola.
- Presentem als dos protagonistes de la lectura.
DURANT LA LECTURA:
- Lectura digital del conte i lectura de la fitxa de classe.
- Observem els dibuixos del conte i esbrinem el secret de la lectura.
- Esbrinem els pictogrames de la lectura: llista de paraules.
- Llegim a casa amb la nostra família.
DESPRÉS DE LA LECTURA:
- Descrivim a en Klaus i a la Jana.
Com ja sabeu, la marmota Núria ajuda a tots els animals que viuen a prop seu. Però no només és una supermarmota, també és una superheroïna! Nens i nenes de 1r i 2n, que la vau veure quan vau anar a la Vall de Núria?
Sí, en un cartell.
Sí, en un cartell de l’estació del cremallera quan tornàvem a Sant Quirze de Besora. Hi havia la Núria, l’isard, una guineu i un ocell.
ia le llegit moltes grasias