Grup de lectura Cicle Inicial

LECTURA 7: UN ELEFANT AMB COR D’OCELL -llibre de lectura socialitzat-

ABANS DE LA LECTURA

  • Situem el llibre a partir de la portada.
  • Presentem els personatges i els geolocalitzem.
  • Descobrim com i on viuen personatges.
  • Cerquem l’any d’edició del llibre i comentem sistemes de comunicació entre les persones. Parlem de les cartes.

DURANT LA LECTURA

  • Seguim el Pla Lector: cada setmana pintem les pàgines que ens proposem llegir a casa.
  • Llegim sols, en veu alta, compartim la lectura amb companys, mestres i família.
  • Parlem de les il·lustracions i ens imaginem l’escenari.
  • Descobrim imatges d’en Xavier a l’Àfrica.

DESPRÉS DE LA LECTURA

  • Treballem amb les fitxes de classe.
  • Compartim les nostres opinions.
  • Cerquem informació d’Àfrica i la portem a l’escola.

LECTURA 6: TIC-TAC, TIC-TAC!          

CONNEXIONS: Projecte Desendolla’t -actuació Programa Escoles Verdes-

ABANS DE LA LECTURA 

  • Repassem els personatges del conte (Racó verd 2016/17).
  • Repassem les normes d’estalvi energètic i n’acordem de noves.
  • Deixem la classe a les fosques i descobrim ESPERADORS.

DURANT LA LECTURA

  • Llegim el conte del Projecte Desendolla’t: 3 nivells de lectura.
  • Practiquem la lectura digital del conte a l’escola i a casa: CLIQUEU AQUÍ PER TROBAR LA VERSIÓ ONLINE.

DESPRÉS DE LA LECTURA 

  • Aprenem fent l’activitat de la fitxa: hi treballem a l’escola i a casa amb la nostra família.

LECTURA 5: EL GALL XAFARDER DE RIPOLL

CONNEXIONS: Sortida CdA Ripollès

ABANS DE LA LECTURA 

  • Situem el poble de Ripoll: A quina comarca pertany? De quina comarca som nosaltres? Sempre ha estat així?
  • Per què el gall és el protagonista de la lectura i de la sortida?
  • Quants km hi ha de Sant Quirze de Besora a Ripoll?
  • Amb quins mitjans de transport podem anar a Ripoll?
  • Hi has anat mai? Què hi has anat a fer?

DURANT LA LECTURA 

  • Llegim la lectura (fotocòpia) i el conte socialitzat que anem compartint amb els companys de classe.
  • Fem les activitats.
  • Anem a Ripoll i observem llocs del conte.

DESPRÉS DE LA LECTURA 

  • Acabem les activitats.
  • Escrivim una pàgina més del conte.

LECTURA 4: Núria, una supermarmota
CONNEXIONS: projecte AIGUA i sortida a la Vall de Núria. 
ABANS DE LA LECTURA

  • Situem La Vall de Núria: selecció de fotos.
  • Presentem el llibre: parlem de la portada.
  • Descobrim les imatges de la nostra adaptació de la lectura: – Quins animals hi descobrim?

DURANT LA LECTURA 

 

LECTURA 3: L’any de l’esquirol     

Capítol 1: El rebost de l’esquirol  

CONNEXIONS: Les estacions (la tardor)

ABANS DE LA LECTURA

  • Presentem el protagonista de la lectura: l’esquirol.
  • On viu? Què fa? Com és? Què menja?…
  • Presentem el conte: títol del llibre i capítols. Cada capítol correspon a una estació de l’any.

DURANT LA LECTURA

  • Llegim seguint el Pla Lector de la classe:

Quin dia de la setmana és?

Què li cau a sobre?

Què cull l’esquirol?

A qui es troba?

DESPRÉS DE LA LECTURA

LECTURA 2: Som astronautes, una aventura dels Murris.   

CONNEXIONS: Projecte L’espai

ABANS DE LA LECTURA

  • Expliquem la nostra sortida al Castell de Montesquiu: recordem l’escultura dels planetes.
  • Parlem dels protagonistes del conte: Els Murris.
  • Repartim els llibres de lectura socialitzats.
  • Observem les imatges del conte i els nivells de lectura.

DURANT LA LECTURA 

  • Llegim la lectura en veu alta i escenifiquem el viatge a l’espai mentre llegim.
  • Comprovem el nivell de comprensió lectora.
  • Investiguem el significat de les paraules que no entenem.

DESPRÉS DE LA LECTURA

  • Treballem les fitxes de la lectura.
  • Preparem l’entrevista dels periodistes als Murris i la gravem.



LECTURA 1: En Klaus i la Jana      Accés a la lectura digital.   

CONNEXIONS: L’entrada a l’escola

ABANS DE LA LECTURA:

  • Parlem del nostre primer dia d’escola.
  • Presentem als dos protagonistes de la lectura.

DURANT LA LECTURA:

  • Lectura digital del conte i lectura de la fitxa de classe.
  • Observem els dibuixos del conte i esbrinem el secret de la lectura.
  • Esbrinem els pictogrames de la lectura: llista de paraules.
  • Llegim a casa amb la nostra família.

DESPRÉS DE LA LECTURA:

  • Descrivim a en Klaus i a la Jana.

 

 

4 comentaris

  1. Núria Rodas

    Com ja sabeu, la marmota Núria ajuda a tots els animals que viuen a prop seu. Però no només és una supermarmota, també és una superheroïna! Nens i nenes de 1r i 2n, que la vau veure quan vau anar a la Vall de Núria?

  2. Guillem Vilargonter Bajo

    Sí, en un cartell de l’estació del cremallera quan tornàvem a Sant Quirze de Besora. Hi havia la Núria, l’isard, una guineu i un ocell.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>