DIA DE LA PAU -DENIP-: TALLER DE CONTES DEL MÓN 6è

contes-del-mon

TALLER RADIOFÒNIC CONTES DEL MÓN, la gamificació de l’aprenentatge

Organitza: Ajuntament de Sant Quirze de Besora / Diputació de Barcelona.

1. Ens presentem: En Damià i en Jordi són els conductors del taller i amb ells emprenen una dinàmica de 4 hores que ens portarà a aprendre dialogant.

2. Dinàmica 1: Circular en un espai organtizat per racons. El nostre objectiu és entrar en un país.
      Les persones  poden entrar-hi segons les ordres que reben de cada grup.
      El grup taronja són persones refugiades, es queden al lloc on els ha tocat i a vegades no hi poden arribar perquè no els hi deixen entrar.
      Els blaus representen els turistes, entren i surten segons els seus interessos.
      Els verds són els controladors, decideixen qui entra i qui no segons el rol que tenen.
      A continuació descobrim  paraules que fan referència a fets reals que poden patir les persones que són excloses dels països: MAR / MORT / POR / POBRESA / ACOLLIDA /
      Descobrim cada paraula i pensem què ens aporta.
      Ens presentem  i  expliquem com ens hem sentit després d’haver fet el joc.  Hem empatitzat amb les persones refugiades i hem pensat en situacions que podríem fer per ajudar-los.

3. Dinàmica 3: Escoltem el conte TORNAREM que han creat l’Escola Abel Ferrater de La Selva del Camp de Tarragona.

Nosaltres haurem de redactar el desenllaç i gravar-la.
      Parlem i expressem les nostres opinions.
      Escrivim paraules que ens descriuen la situació del relat: diversió, intriga, emoció, guerra, angoixa, tristor, preocupació, por, mort, risc….

Geolocalitzem territoris en conflicte: Síria, Iraq, Lesbos.
      Explorem fets  que produeixen aquesta situació.
      Compartim les nostres experiències.
    4. Dinàmica 4: Iniciem una ronda de frases que justifiquin el relat. Podem expressar opinions, afirmacions, propòsits…
      Seleccionem tres frases i les valorem amb el JOC DEL SEMÀFOR.

Amb aquesta dinàmica ens adonem de situacions reals que ens afecten al dia a dia a la vida quotidiana i intentem entendre diferents punts de vista. Fem un debat i donem la nostra opinió de les nostres experiències sobre conflictes o records de guerra. Constatem que malgrat la nostra edat la memòria històrica de la Guerra Civil és present en moltes famílies. Els que tenim experiències les expliquem i ens proposem redactar-les perquè formin part de la nostra història.

5. Dinàmica 5: Amb 10 minuts, aproximadament, hem de redactar el desenllaç del conte.
      En grup i treball cooperatiu hem d’escriure un guió.

6. Dinàmica 6: L’estudi de gravació: per grups anem gravant el conte a l’estudi de gravació que hem muntat a l’aula d’anglès. La impaciència per gravar és total!

• Dinàmica 7: L’avaluació del taller ens fa adonar de tot el procés seguit i ens ajuda a recollir la nostra experiència. Més d’un ja t’he pensat que aquesta tasca anirà de dret al seu PORTFOLI personal.

• Dinàmica 8: Obrim al DRIVE una carpeta (TALLER DE CONTES DEL MÓN), ens repartim el guió del nostre conte, un membre del grup obre un DOCS, el comparteix amb els companys de grup, escrivim el guió, el compartim amb mbassaga@segimoncomas.cat i esperem rebre ben aviat l’avaluació de la tasca.
  • Dinàmica 9: Escrivim un text personal exposant EL TALLER DE CONTES DEL MÓN: planifico el text / plantejo les parts del text / redacto el text /
  • Dinàmica 10: Els nostres àlbums fotogràfics em són d’utilitat per realitzar els meus treballs personals.

1617 Taller Contes del món

Dinàmica 11: Mostra dels nostres treballs a l’aula (textos i àudios)    EN PROCÉS