Projecte Interdisciplinari

Què és un projecte Interdisciplinari?

És un projecte que fan un grup de nens i nenes sobre un tema concret i que es treballa des de les diferents àrees: llengües, medi, matemàtiques. Al projecte es plantegen què en saben sobre el tema, què en poden aprendre, qui els pot ajudar. Per fer tot això els caldrà treballar per equips, ser competents a l’hora de gestionar els problemes que se’ls presentin, manar i deixar-se manar, participar, col·laborar. En resum, el projecte està pensat per aprendre i desenvolupar les competències en tots els àmbits.

El nostre Projecte Interdisciplinari té com objectiu central que tots els nens i totes les nenes de l’escola coneguin bé el seu entorn per tal que el respectin i en tinguin cura. El nom original del projecte és “Deixem Petjada” i es va escollir per donar a entendre que com millor es pot incidir per millorar un poble és coneixent-lo tan bé com sigui possible!

PROJECTE 2020: EL MÓN DEL CIRC (Clica per anar al Sites del projecte)

PROJECTE 2019: CUINEM? (Clica per anar al Sites del projecte

Aquest curs el projecte ha estat al voltant de l’alimentació, els productes de proximitat, els al·lèrgens alimentaris i les intoleràncies,…

Hem ajuntat una part dels nostres treballs a un espai a part, el sites de cuinem. Hi podreu accedir clicant al cuiner.

PROJECTE 2018: “Deixem petjada”

Des de fa quatre cursos seguim un torn rotatiu de continguts que giren sempre sobre el nostre poble per tal que tots els alumnes treballin tots els aspectes. Treballem els serveis, les entitats, els espais naturals, les indústries, el comerç, les entitats esportives, els edificis històrics i tot allò que defineix Maçanet de la Selva. Treballem amb mapes, línies del temps, fem moltes sortides, rebem moltes visites d’experts en cada tema i també fem aportacions al poble. Al projecte s’hi treballa intensivament durant una setmana i s’aplica a totes les àrees curriculars o matèries.

Per què hem triat aquest projecte?

El nostre projecte porta per nom “Deixem Petjada” i és la continuació del projecte del curs anterior. És molt important que la mainada de qualsevol poble conegui prou bé el teixit econòmic agrícola, industrial i de serveis i les principals entitats del seu poble. És un objectiu molt important que sapiguem quantes més coses millor sobre aquests dos temes, els treballem i els sentin com a nostres.

Objectius del projecte:

1. Progressar en el coneixement del nostre poble.
  2. Treballar individualment i per equips sobre les activitats proposades, des de cada grup de treball o curs i també tota l’escola conjuntament.
  3. Generar continguts vàlids i comprovats sobre els diversos àmbits d’estudi.
  4. Formular algunes hipòtesi i verificar-les utilitzant les eines de les quals disposem.
  5. Viure experiències en el nostre entorn que ens ajudin a conèixer millor les seves característiques i a incidir-hi, si  s’escau, per a millorar-lo.

Com ens organitzem?

Cada cicle parteix d’un guió de treball bianual que repartim entre els dos cursos de manera que tots els nens hagin treballat tot el material al final del cicle. Aquest any és el segon curs que s’aplica i per tant tot el material que farem servir és nou.

Quina valoració hem fet del projecte?

Com cada curs la valoració és molt positiva però sempre podem millorar aspectes. Anem traient i posant continguts en funció de l’evolució del projecte i per descomptat dels canvis que es produeixen al poble.