Superfilharmònics

Des del curs 2015/2016 els alumnes de 3r i 4t de l’escola participen del projecte Superfilharmònics formant part d’una orquestra de corda. Durant dos anys els nens i nenes de cicle mitjà aprenen a tocar un instrument de corda (violí, viola, violoncel o contrabaix) durant una hora a la setmana. L’Escola Municipal de Música de Berga és la impulsora del projecte i aporta dos professors per impartir les classes a cada grup.

L’objectiu del projecte Superfilharmònics és el de democratitzar l’accés a la música des de la pràctica d’un instrument. La implementació del projecte Superfilharmònics a Berga garanteix que tota la població tingui l’oportunitat d’iniciar-se en l’aprenentatge d’un instrument i pugui tocar amb d’altres músics més experimentats, durant dos anys de la seva vida com a mínim.

Els grups de Superfilharmònics de l’escola Sant Joan han tingut l’oportunitat de tocar a la Fira Mediterrània de Manresa amb l’Orquestra Integrada de l’Albert Gumí i la Queralt Roca, a la plaça de Sant Pere amb la Jove Banda de l’EMMB i el Taller Coloma, i als actes del 25è aniversari de l’ACEM a Barcelona amb milers de músics més.

L’AMPA de l’escola Sant Joan ha fet possible el projecte a l’escola amb la compra dels instruments necessaris i s’encarrega del seu manteniment.