Història

L’Escola Sa Forcanera és una escola pública que depèn del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’escola va començar a funcionar el curs 2005-2006 amb el nom provisional de C.E.I.P. Mas Enlaire-Costa Brava. Al llarg del curs 2005-2006, es va triar el nom definitiu de Sa Forcanera, que va ser aprovat pel Consell Escolar del centre i pel Ple Municipal de l’Ajuntament de Blanes.

El CEIP Sa Forcanera es una escola de 9 barracons i 440 alumnes.25-05-11.Blanes.Fotos de Celia Atset.Dirari Ara.

saforcanera-17

El nom que es va proposar respon a les següents raons:

• La Cala Sa Forcanera és un indret emblemàtic de la n ostra ciutat.
  • L’article Sa és característic de l’antiga parla salada de la Costa Brava que darrerament s’ha anat perdent en el llenguatge col·loquial.

La nostra escola té el caire mariner típic de la nostra vila. Els curs 2005-2006 l’eix d’animació va ser el mariner Peret, un mariner que a l’agost va arribar amb la seva barca al port de Blanes i que, un cop aquí, ens va convidar a tots a venir a l’escola. Al llarg del curs ens va anar aportant molts coneixements i continguts del curriculum que els infants van aprendre de manera lúdica.

Els noms de les classes segueixen el mateix fil conductor . Els petits de P3 són mariners, els alumnes de P4 són pirates, els de P5 pescadors, els de primer biòlegs i els de segon de primària exploradors. A partir de cicle mitjà se segueix la mateixa línia pedagògica però els cursos ja no s’identifiquen per un nom mariner.

El curs 2015-2016, coincidint amb la celebració del 10é aniversari, ens vam traslladar al nou edifici, situat a l’avinguda de la Pau, número 31.saforcanera-22saforcanera-21