UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN: El Mosaic a Segon Cicle: Una estratègia que ens fa ser conscients d’allò que aprenem.

EL MOSAIC A SEGON CICLE:
UNA ESTRATÈGIA QUE ENS FA SER CONSCIENTS D’ALLÒ QUE APRENEM
Els alumnes de 2n. Cicle hem realitzat el primer mosaic del curs 2016 -2017. El mosaic és una manera de COMUNICAR i COMPARTIR les rodes de preguntes que hem anat fent durant el transcurs del temps escolar que portem enguany. De 18 preguntes que s’han desenvolupat, se n’han escollit 9 les quals les mestres han pensat que eren les més representatives i les que més ens han interessat i ens han fet APRENDRE. Les preguntes escollides per aquest mosaic han estat: “Llarg, curt, a prop, lluny; qüestió de perspectiva?”, “I els bacteris on són?”, “I les dones, on són?”, “Per què existeix la música?”, “I després de la guerra què?”, “Si creixem a la selva aprendrem a parlar com les persones?”, “Sóc com sóc per què visc on visc?”, “Dins i fora”, “Cinema en curs”.
Per a elaborar el MOSAIC hem fet grups d’experts de dues persones de cada pregunta. A continuació hem presentat la pregunta i l’hem explicat a la resta de companys/es del nostre grup de mosaic, que són de preguntes diferents a la nostra. Prèviament al mosaic ens hem reunit amb el grup amb qui vam desenvolupar el petit projecte de cada pregunta per a decidir com explicaríem tot el que hem après amb 30 minuts. Ens hem organitzat i ens hem preparat la conferència per parelles; cadascú des del seu nivell intentant donar el màxim de nosaltres mateixos. Ens ha ajudat l’estratègia de crear pantalles de power point o bé unes targes amb esquemes, guions,etc.
Gràcies al mosaic hem tingut l’OPORTUNITAT per a aprendre preguntes que no sabíem mitjançant activitats INTERESSANTS i divertides. Una altra de les intencions del mosaic i de l’elaboració de projectes a partir de les preguntes interessants va ser barrejar-nos entre els nens i nenes de 4rt., 5è. i 6è.
En el mosaic vam COMPARTIR CONEIXEMENTS i CONFIANÇA en nosaltres mateixos i en els altres. Va ser fantàstic i fenomenal. Tanmateix també es va notar qui li va posar DEDICACIÓ i ESFORÇ i qui no.
Per a elaborar aquest article del Full de Famílies hem extret moltes idees del text reflexiu d’avaluació del mosaic de tots els nens i nenes del cicle. Algunes de les aportacions clau que ens han fet reflexionar han estat:
A l’hora d’explicar la pregunta davant les persones el que ens ajudava era tenir un company que ens recolzés, perquè ens donava seguretat.
M’ha agradat fer el mosaic perquè vull aprendre de forma divertida amb gent que no és de la meva classe ni de la meva edat.
Valoro que els mestres ens han deixat compartir tot el que ha passat a la nostra pregunta amb els altres.
Ha estat una bona experiència compartir sabers amb els nens d’altres classes i de diferents edats.
M’he sentit respectat a l’hora de fer l’exposició davant dels altres.
M’han sorprès els de quart per la seva maduresa i ganes de treballar.
Em vaig adonar que sabia més coses del que pensava.

Ja per a acabar voldríem posar un buidat de paraules significatives per a nosaltres que engloben tot el que ha passat en el transcurs del mosaic.

foto2cfullfebrer