UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN … L’Ergonomia- Preguntes Interessants- Primer Cicle

Aquest curs els alumnes del Primer Cicle (nivells de 1r, 2n i 3er) van iniciar la ronda de preguntes interessants amb 3 propostes de sortides ofertes per les mestres:

Museu de la ciència i tècnica (Terrassa)

Engranatges: taller de mecànica elemental, per a que els alumnes reconeguin els diferents tipus d’engranatges, així com les seves múltiples aplicacions. Què són? Per a què serveixen?

MNAC Museu Nacional Art de Catalunya  Barcelona

Expres-art. A través d’unes obres d’art modern s’explora quines coses s’amaguen darrera de la pintura, l’escultura… a través del diàleg, el cos, les emocions…

Museu d’Història (Barcelona)

Els nostres avantpassats. És un recorregut per les sales dedicades a la història contemporània amb l’objectiu d’apropar el Museu i possibilitar un primer contacte amb el passat a l’alumnat.

Descobrir com eren les cuines, les escoles i retrobar el plaer de jugar al carrer.

Aquestes sortides generen inquietuds i dubtes que es recullen en format de pregunta i formen part del “sac de preguntes”. Les mestres escullen les més adequades per treballar els diferents àmbits que marca el Departament d’Ensenyament des de la globalitat.

La pregunta Què vol dir ergonomia?  va sorgir de la visita al MNAC quan la guia va parlar del mobiliari ergonòmic.

Us convidem a veure el vídeo perquè pugueu entendre com es va desenvolupar la pregunta per finalitzar amb una comunicació a les famílies .